Ramirezi met japonica

  • Onderwerp starter David De Meulemeester
  • Startdatum

D

David De Meulemeester

Guest
Hoi

Mag ik apistogramma ramirezi plaatsen in een gezelschapsbak met endler guppy's en volwassen japonica garnalen? Alsook zitten er 2 zebraslakken in.

Mvg David
 
Waterwaarden zijn allemaal in orde met een temperatuur van 24graden ?
 
Ik zou de Ramirezi iets warmer zetten hoor, 24 is een beetje koud voor ze.
 
Ik zou hier heel voorzichtig mee zijn. De ene antennebaars is de andere niet en hoewel het inderdaad ook goed kan gaan is het zeker niet uitgesloten dat alledrie de soorten die je noemt als levend voer eindigen. Den Endler's hebben bij genoeg schuilplekken nog de beste papieren .....
 
Ik ben ook wel benieuwd naar de rest van de water waarden. 24 graden is al te koud voor de ramirezi en zeker niet in orde. Minimaal 26 tot 30 graden. Daarnaast een lage PH (tot 6.7 maximaal) en verder zacht en schoon water.
De japonica zit weer veel beter in een PH van minimaal 7.2 en een temperatuur van 22 tot maximaal 25 graden. Wat waterwaardes en temperatuur betreft passen ze al niet bij elkaar laat staan dat ze waarschijnlijk uit elkaar getrokken worden en stukje voor stukje opgegeten.. De japonica's bedoel ik dan.

Oh en de ramirezi is geen apistogramma (meer) maar noemt nu mikrogeophagus ramirezi.
 
Laatst bewerkt:
bij mij jagen de japonicas gewoon de ramirezies weg als er wat eetbaars ligt,zolang ze volwassen zijn zal er waarschijnlijk weinig gebeuren
 

Terug
Bovenaan