Ramirezi met flagellaten?


Ik had het niet tegen jou hoor Kaylee, maar dit visje eet niet eens meer zelfstandig, dus vandaar dat ik het doormodderen noemt, want in de bak kan ze ook niet terug, vissen zijn niet vriendelijk tegen zieke zwakke medebewoners, met andere woorden, de natuur hersteld zich zelf.
Je ziet vaak gebeuren dat zieke zwakke dieren worden aangevallen, en dat is volgens de topicstarter het geval.
Dus lijkt mij het meest logische dat ze dat arme diertje een harde tik geeft, want dit is onnodig lijden voor dit visje.
 
Oh, ik dacht dat je mij bedoelde ;) dan had ik het verkeerd begrepen.
 
Ik denk ook dat het, het verstandigste is de vis uit haar lijden te verlossen.
Ik vind het jammer dat er niet meteen iets gedaan is met de vele tips die gegeven zijn. Tuurlijk je wil eerst weten waar het beestje aan lijd voordat je gaat behandelen maar nu heb je denk ik toch inderdaad te lang gewacht zoals anderen ook al aangegeven hebben. Je had op zijn minst een zout badje kunnen doen. Dit had misschien al een verschil kunnen maken
ook heb ik de ervaring dat ramirezi's niet snel genezen en slecht reageren op medicatie. Ik heb verschillende koppeltjes gehad en al verschillende ziektes met deze visjes meegemaakt. in eertse instantie leek het met medicatie de goede kant op te gaan en een dag later lagen ze dood bij wijze van spreken.

Had je gelijk gehandeld dan had het misschien nog goed kunnen komen maar dat zie ik nu niet meer gebeuren. je kunt de vis moeilijk al die tijd met de hand blijven voeden. Met een hamer een klap geven vind ik nogal grof misschien is kruidnagel olie een betere oplossing :)

En wil je de nu alsnog een vrouwtje bij gaan halen dan zou ik me toch nog eens heel goed inlezen en inderdaar minimaal 20 a 30% per week gaan veverversen en zeker een temperatuur van minimaal 26 graden aanhouden. Ook zorgen dat de waterwaardes die ze vereisen zo goed als kloppen dan heb je een goede kans dat je lang plezier gaat beleven aan deze vissen :) Het zijn prachtige vissen maar vereisen gewoon een goede en secure verzorging. bij sommige vissen maakt een schommeling in de waterwaardes niet zo gek veel uit en zullen hier niet heel snel last van hebben maar ramirezi's zeker wel. Dus verversen met puur kraanwater gat hem al niet meer worden denk ik. Toen ik mijn waterwaardes uit de kraan ging aanpassen naar de waterwaardes van het aquarium gingen mijn ramirezi's een stuk langer mee. Ik gebruikte osmose water en eikenblad extract om het kraanwater aan te zuren naar de waterwaardes van het aquarium :) het is even puzzelen maar vond ik eigenlijk wel een leuke bezeigheid haha :p
 
Hoe staat het hier ondertussen...?
 
Waarschijnlijk +..
 
Hoi! Ben een tijdje op vakantie geweest dus vandaar nu pas een update :p
Ik heb het visje alsnog behandeld voor meerdere redenen. Ik gebruik wel eens kruidnagelolie voor het euthanaseren van vissen, maar alleen als ik zeker weet dat ze niet te behandelen zijn, gevaar vormen voor de andere vissen of zeer duidelijk lijden. Ik heb niet het idee dat deze dingen gelden voor dit visje, want hoewel ze niet helemaal op haar gemak lijkt, is ze nog wel levendig. Daarnaast had ze, toen ze nog kon zien, een goede klik met het mannetje en volgens mij heb je daar wel wat geluk voor nodig dus ik weet niet of het mannetje een ander vrouwtje zal accepteren.
Dan nu over haar situatie. Terwijl ik weg was hebben mijn ouders voor haar gezorgd. Ze ziet er nog goed uit, niet mager en ze weet nu dat ze voer op de bodem kan vinden. Ook haar ogen zien er anders uit, hoewel ik nog niet goed weet of het beter is of slechter. Die grijze waas lijkt een stuk minder maar er is nog wel iets vreemds aan.
Heb nog niet lang genoeg kunnen kijken (ben echt pas net terug) om te bepalen over haar gedrag.

In ieder geval heb ik nog steeds niet het idee dat ze heel zwaar lijdt. Als dit zo is maak ik er natuurlijk een eind aan...

En nog als reactie op Khoppie: het kraanwater pas ik al aan op de juiste temperatuur en pH. Doe nu ook meer verversen :) Ik heb geen osmose, maar wel eikenbladextract.
 

Terug
Bovenaan