Ramirezi electric Blue


Kas02

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2021
Berichten
68
Locatie
Noord-Holland
Goedenavond,

Ik heb weer even jullie expertise nodig. Ik heb een tijdje geleden een verwaarloosd ramirezi dametje bij iemand opgehaald. De dame is inmiddels weer ontzettend mooi op kleur en doet het heel goed. Ze is wel wat klein terwijl gebleven terwijl ze al ruim een jaar is.

Ze heeft nu een behoorlijk aantal eieren op de bodem gelegd (op een zeer ongunstige plek) en is nu ineens af en toe een beetje agressief naar de medebewoners toe. Niks schrikbarende overigens maar ze jaagt met name de cory's wel weg.

Ik dacht alleen dat met name de mannetjes hun nest verdedigde en niet zozeer de dames. Hoe zit dit precies?

De eitjes gaan overigens nooit iets opleveren want geen man...
 
In deze visjes zit spijtig genoeg niets meer van het oorspronkelijke gen in om het zo te zeggen .

Men schaft rams aan en gaat dan opzoek naar info over huisvesting dat gekoppeld is aan de wild rams ... Nergens voor nodig , het gedrag dat je vrouwtje toont beaamt dit ook gewoon dat de rams die je in de winkel aanschaft niets meer te maken heefd met de natuurlijke oorsprong .

Het zal er alleen maar gekker op worden , zonde voor een van de mooiste dwergen .

Mvg.
 

Terug
Bovenaan