Raar gezwel guppy


XBlubX

Well-known member
Lid geworden
19 december 2013
Berichten
111
Locatie
Rheden
Hallo vissenliefhebbers,
Ik heb in mijn aquarium een mannen gup rondzwemmen als maatje voor mijn andere gup die het oneindige leven lijkt te hebben. Deze oranje gup (Willem) heeft een raar gezwel bij zijn rugvin zitten. Zijn rugvin zelf wordt ook steeds dikker en daaronder wordt t ook steeds dikker. De schubben staan alleen rond die plek een beetje uiteen. Ik heb al van alles lopen google en zoeken, maar ik kan maar niet vinden wat dit is. Ik kan niet geloven dat het vinrot is omdat er geen afgerafelde vinnen aanwezig zijn of iets. Ook heb ik al een behandeling van Esha1000 erin gedaan, en dat heeft geen enkel effect gehad. Dit gezwel groeit, denk ik, onderhand al een maandje. Verder is hij gewoon nog actief, eet en gaat achter de andere gup aan (Henk). Omdat ik graag wil weten wat het is, raadpleeg ik hierbij jullie.

Informatie over de bak:
54 liter
ph: 7
22 graden

2 guppen (Henk en Willem)
15 vuurtetra's
3 anatome slakken
4 japonica garnalen.

Ik hoop dat de foto's duidelijk maken hoe gezwollen de plek bij zijn rugvin is.

DSC_7324.JPG
DSC_7310.JPG
 
Geen visziektenexpert maar als het een gezwel van binnenuit is is er denk ik weinig wat je kunt doen.
 
Hij hangt sinds vandaag stil in een hoekje op de grond. Zijn einde is gekomen, zo te zien.
 
Wat jammer, ik denk inderdaad een gezwel waar niks tegen te doen is. Zo’n kwaadaardig gezwel (als dat het was) kan niet met middeltjes opgelost worden
 

Terug
Bovenaan