Raad het plaatje


Takje

Member
Lid geworden
6 augustus 2020
Berichten
11
Leeftijd
37
Bij het observeren van ons aquarium ontdekten we deze larfjes/beestjes in ons aquarium. Als je goed kijkt zie je rechtsonder ook een langwerpig beestje zitten. Heeft iemand enig idee wat voor larfjes dit zijn?
We vermoeden zelf garnaaltjes. Er zitten er een aantal verspreid achter het filter.

Er wonen kardinaaltetra's, kuhlii's, diamantgoerami's, vuurgarnalen, japonica's en Helena slakken in ons aquarium.
IMG-20221112-WA0024.jpg
 
Dit is wel een hele scherpe foto is het niet? Dat wurmpie is ongeveer een mm groot neem ik aan?
 
Heb hier een linkie met wat tekst en plaatjes op de pagina. Wellicht dat hier iets zinnigs staat. Het is voor ons moeilijk in te schatten wat het is aan de hand van 1 foto en de manier waarop het beweegt is ook erg belangrijk om onderscheid te kunnen maken wat het precies is 😀
 
Het is inderdaad een hele scherpe foto. Ze zijn ongeveer 2 mm groot en lijken zich een beetje als een slak te bewegen.
Ik heb het artikel gelezen, ik denk niet dat het wormpjes zijn, maar we houden ze in de gaten. Er is al tijden niks nieuws meer in het aquarium gezet.
Het ziet er naar uit dat de larfjes twee puntjes links en rechts aan hun lichaampje hebben zitten, alsof daar nog iets uit moet groeien. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen reageren
 
Op 6 oktober (moet ff naar onderen scrollen) heb ik misschien iets soort gelijks gedeeld je zou mn bericht hier terug kunnen vinden met 2 afbeeldingen en 1 video 😀
 
Die eitjes zitten toch meer in een 4 kant pakketje?
 
Ik vraag me af of de TS ze ziet bewegen en ik denk het wel als hij denkt dat het kleine garnaaltjes zijn. Eitjes van de Anatome zullen niet bewegen.
 
Jij kunt daar toch in het midden vd foto een planaria zien.
Bij nader inzien twijfel ik ook want die "eitjes" in het midden herken ik niet bij echte planaria dus ik weet het niet als ik het nogeens bekijk.
 
Wacht maar totdat ik gelijk krijg😎ofschoon een gok vd h. Anders,.is de foto klaar genoeg, er is sediment maar toon mij die eieren eens aan dan,!?
De foto is wel heel goed vergroot maar daar kun je niet meteen uit je cristallen bol gaan bij verzinnen.
Planaria daar blijf ik bij en vervolgens ben ik ook benieuwd naar hoe het ermee voorstaat.
 
Je ziet een doorzichtig iets met in het midden een donker deel en een planaria heeft dat niet zover ik weet en zo ja dan ga ik langs Hans Anders.
 
Je ziet een doorzichtig iets met in het midden een donker deel en een planaria heeft dat niet zover ik weet en zo ja dan ga ik langs Hans Anders.
Dat is sowieso een platworm dat ovale ding, ik twijfel bij dat wurmpie rechts onder planaria. 😀
 
Ik heb nog steeds geen flauw idee... we hebben in september een paar nieuwe visjes gekregen, de planten staan er zeker al een jaar in. Misschien dan toch planaria wat mee gekomen is met de nieuwe aanwinsten? Verder geen gekke dingen
 
Planaria kan heel lang verstopt zijn geweest, het is ook niet iets dat je zomaar herkent
 

Terug
Bovenaan