Raad de worm


Danielle den Hollander

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2017
Berichten
490
Leeftijd
37
Locatie
Elst UT
Hoi allemaal

Ik heb even jullie kennis van wormen nodig. De ene keer denk ik het zijn flagelaten de andere keer denk ik een andere soort worm. Voor de zekerheid op de panacur en flagellex gezet. Ze zijn nu wel actiever, maar heel erg bleek. Dat zwarte in hun buik zijn dat allemaal wormen of ook eten?

IMG_20170411_002345.jpg


IMG_20170411_003023.jpg
 
Dat donkere bij de vrouwen zie je bij Guppen nu eenmaal. Wat voor aandoening je hebt durf ik niet te zeggen.
 
Zou je het dode vrouwtje kunnen opensnijden? Je hebt dan de mogelijkheid om de wormen beter te bekijken. Nu je een kuur gebruikt zou ik in elk geval de bak goed beluchten. Je kan zodra de medicijnen het hebben opgelost iedere week voer met knoflook gaan geven. Dat versterkt de weerstand tegen darmparasieten.
 
De guppen zitten nu wat ruimer en dat vinden ze wel prettiger. Ze zijn heel wat actiever. Eén vrouwtje neemt een hap en spuugt het weer uit, neemt weer een hap en spuugt dat weer uit. Dat schijnt normaal te zijn bij een guppy? Ik heb ergens gelezen dat ze dat doen als de "hap" te groot is. Aangezien ze dagen niet gegeten heeft, neem ik aan dat ze te gulzig is? Bij het oranje mannetje zag ik een plekje op de schubben zitten. Ik heb er nu baktopur direct inzitten. De mannen beginnen weer hun kleur te krijgen.
 
Zo te lezen gaat het de goede kant op en dat ze eten weer uitspugen dat is iets wat je vaker ziet hoor.
 
De guppen zijn weer terug en ze zijn weer helemaal de oude!!! Welke worm het was nog steeds geen idee, maar of panacur of flaggelex heeft geholpen. Ze zijn nu minder mager dan tijdens de behandeling. Helaas heeft 1 vrouwtje het niet overleefd. Gelukkig is de rest weer gezond!!!
 

Terug
Bovenaan