PVC kleuren met verf op basis van vermengbare olie


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Om leiding in het aquarium te camoufleren willen een pvc buis op basis van water vermengbare olie verf in kleuren zodat de pvc buis als hout eruit te laten zien. Hiervoor willen we de pvc schuren en vijlen en daarna verven.

iemand ervaring

Vragen wat gebeurd er op de lange termijn
Is dit veilig
wil geen krimpkous gebruiken
Moet ik de verf behandelen met .......!!!!!!...........zodat de verf niet los gaat laten.

Uitgangspunten zijn:
Veilig voor vissen
Verf mag niet oplossen in het water
lang houdbaar


Q Wat is het effect wanneer de behandelde pvc met expox wordt behandeld



Ik het al het e.e.a. gelezen van het gebruik van Krylon.

https://www.aquaforum.nl/threads/geschikte-verf-voor-pvc-in-aquarium.95239/


Iemand ervaring hier mee.


We willen hier geen zand voor gebruiken.
 
In de link die je laat zien word je ook niet veel wijzer van dus ben zeer benieuwd welke oplossing(en)hier uit de bus gaat/gaan vallen.
 
De topic starter van de genoemde lnk zocht ook een manier om pvc te kunnen kleuren.

Om jullie een idee tegen kijk even hier en

Het is de bedoeling om de pvc pijp van mijn bodem afzuig zo te gaan kleuren en vormen, als het tenminste op een veilige manier kan.
 
Ikzelf niet maar heb op plantedtank.net eens een artikel gelezen over pvc schilderen..
Komt er simpel op neer dat met verloop van tijd alles los laat en je vlokken in je aquarium hebt
 
dat vertelde het verhaal niet of dat daadwerkelijk was gebeurd.
Nee, maar zou dat werken? Op zich is het idee om pijpen een houtkleur te geven wel leuk. Je zou de pijpen middels verwarmen hier en daar lichte buigingen kunnen geven waardoor het (hout-)beeld nog wat natuurlijker wordt.
 

Terug
Bovenaan