Purigen en ijzerwaarde


Knees

Well-known member
Lid geworden
3 juni 2020
Berichten
95
Leeftijd
58
Ik heb vandaag mijn ijzerwaarde gemeten, deze stond maandag erg laag
ik heb de dosering aangehouden volgens de gebruiksaanwijzing
Ik meet wederom een erg laag ijzergehalte
Kan de purigen in mijn filter dit veroorzaken?
 
Voeg je ijzer toe? En hoeveel? Hoeveel planten heb je?

Er zijn veel meer oorzaken dan enkel purigen
 
Planten gebruiken ijzer. Fe^2+, om preciezer te zijn. Maar heb je ook echt een tekort? Dat kan je zien wanneer de toppen van je bladeren geel beginnen te worden.
 
Nee er zijn geen gele toppen , alleen mijn bedemplanten blijven nogal bleek , toen ben ik de waarde gaan meten en kwam uit op bijna nul vandaar dat ik wat toevoegde.
Ik heb er even een foto bij gedaan
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    438.6 KB · Weergaven: 97
Ik kan me vergissen maar volgens mij haalt Purigen organische stoffen uit het water en geen ijzer.
 
Ik vergis me denk ik als ik het volgende topic lees en het zou wel ijzer uit het water kunnen halen:
 
Nee er zijn geen gele toppen , alleen mijn bedemplanten blijven nogal bleek , toen ben ik de waarde gaan meten en kwam uit op bijna nul vandaar dat ik wat toevoegde.
Ik heb er even een foto bij gedaan
Wanneer ik het goed zie handelt zich het hier met name om "rode" planten? Het licht kan hier ook een rol spelen maar het is inderdaad ook zo dat ijzer een bijdrage levert omdat juist die planten dit vaak ook vragen.
 
Zou ik dit tekort op kunnen vangen met voedingtabs
 
Zoals ik t net lees in het stuk van Jessicapilon absorbeert de Purigen wel de Fe vandaar dat ik vraag of ik t kan oplossen door voedingtabs in de grond te stoppen
 
Ik heb vandaag mijn ijzerwaarde gemeten, deze stond maandag erg laag
ik heb de dosering aangehouden volgens de gebruiksaanwijzing
Ik meet wederom een erg laag ijzergehalte
Kan de purigen in mijn filter dit veroorzaken?
Niet dat ik heb kunnen ontdekken.
Na een maand is m’n meetbare ijzer niet gedaald terwijl ik wel 200% purigen erin had liggen
 
Ik ga t volgende week weer is meten bedankt voor de reacties
 

Terug
Bovenaan