PUR7 veilig voor in aquarium?


C

Convantol

Guest
Hey,

Is PUR7 een goed PUR-schuim om achterwanden mee te maken?
Ik denk van wel maar ik wil 100% zeker zijn. TEC7 mag wel gebruikt worden dat weet ik en daar staat bij FAQ's ook vaak bij dat het ook bij aquariums mag, maar bij PUR7 vind ik dit niet.

Link naar het product:
http://tec7.be/Default.aspx?WPID=328&L=N&PID=113
 
IN Totaal uit geharde toestand,lijk mij van wel.
WEl door en door uitgehard. kan lang duren,als buitenlaag afsluit.
Gewoon test stuk maken.
 
Enorm bedankt al!

Maar in die link zie ik enerzijds:

10.2 Te vermijden stoffen: - Verwijderd van: warmtebronnen, ontstekingsbronnen, zuren, basen, aminen, alcoholen, water/vocht, oxidantia

Water/vocht...

12.5 Andere schadelijke effecten: - WGK : - (Niet waterverontreinigend)

Niet waterverontreinigend...


Eerlijk gezegd geraak ik er niet aan uit, ben niet echt vertrouwd met alle dingen die daar staan :p

Maar ik denk dat ik het er dan op ga wagen als het goed uitgehard is :)
 
Convantol zei:
Enorm bedankt al!

Maar in die link zie ik enerzijds:

10.2 Te vermijden stoffen: - Verwijderd van: warmtebronnen, ontstekingsbronnen, zuren, basen, aminen, alcoholen, water/vocht, oxidantia

Water/vocht...

12.5 Andere schadelijke effecten: - WGK : - (Niet waterverontreinigend)

Niet waterverontreinigend...


Eerlijk gezegd geraak ik er niet aan uit, ben niet echt vertrouwd met alle dingen die daar staan :p

Maar ik denk dat ik het er dan op ga wagen als het goed uitgehard is :)

Het belangrijkste is dat je goed zal moeten logen om allerlei gassen eruit te krijgen, en niet 2 keer maar wel een keer of 4.
 
Als ik mijn achterwand klaar heb ga ik 1x per dag 50-70% water verversen voor minstens 2 weken, af en toe misschien eens een dag overslaan :)
 
Om de 24 uur 100% water vervangen en dit 4 dagen achter elkaar is voldoende, daarna kan je je bak inrichten ;)
 

Terug
Bovenaan