Pterophyllum Sp. Rio Nanay


J

Juanitha

Guest
Halo mijn naam is Juanitha en mijn grote passie is houden van Altums en Discusvissen.
Hoop ook ermee te gaan kweken.
Nou heb ik 3 koppels wilde
  • Pterophyllum Sp. Rio Nanay en 1 zonder man omdat die ploseling dood lag in zijn bak.
Mijn vraag kan ik ze samen zetten in een bak van 139/70/70 ??????

Ik heb ook nog 11 altums van Jos H die heel goed groeien en in een andere bak leven en daar blijven.tot ze gaan koppelen.

Maar mijn wilden wil ik graag apart en samen . KAN DAT SAMEN.
Hoor graag van jullie.

Gezegende dag
Juanitha
 
Het lijkt mij een wat te krappe bedoening worden 15 vissen die ongeveer 50 liter water nodig hebben is 750 liter, je bak is 680 liter, ik zou eens een pb naar Jos sturen en vragen wat hij er van denkt.
 
Volgens mij is de vraag van Juanitha eerder of de drie koppels wilde vissen (en het single vrouwtje) samen in de bak van 680 liter kunnen. De 11 vissen van Jos Hut zitten in een andere bak als ik het goed lees...
In dat geval spreken we dus over 7 stuks in 680 liter.. Lijkt me geen probleem (maar ben zeker geen kenner).
Ik denk dat er dus in totaal 18 vissen zijn? 1 bak met 11 stuks en een bak met 7 stuks (drie koppels wilde vissen en één single vrouwtje) maar ik kan me vergissen hoor.
 
Inderdaad Honeybadger, iets te snel gelezen :stom:
De 7 wilde kunnen naar mijn mening goed samen in die 680 liter bak, onderlinge strijd is er toch altijd wel, maar met wat verstop plekken kunnen ze prima samen.
 
De 11 vissen van Jos zitten in een andere bak die wil in niet samen voegen.

Ik wil alleen mijn 7 Wilde Altums samen in 1 bak en die bak is 130/70/70
Meer niet

op het ogenblik zitten ze gesplit 2 koppels in 100/50/40
En 3 ,die ik zins 2 maanden heb in 100/50/50 bak

Hoop dat ik dit duidelijk heb geschreven .( ben niet zo goed hierin)
 
Hoop dat ik dit duidelijk heb geschreven .( ben niet zo goed hierin)
En ik niet in lezen, dus vangt elkaar goed op :D
Maar naar mijns inziens kan dit prima, mits voldoende planten of hout om de zichtlijnen te onderbreken.
 
Ik weet niet hoe groot de Pt sp. Rio Nanay's zijn, maar ze zullen de extra hoogte zeker waarderen. Ik denk ook dat deze voor nu zeker bij elkaar kunnen. In de toekomst als er bv 2-3 paartjes zijn en deze teveel "vechten" kun je ze altijd nog uitselecteren.
Maar volgens mij horen deze Pt.'s niet tot de altum's maar tot de scalare's. Maar dat kan ik mis hebben...
 
Je kan ze beter per soort apart houden en geen wilde altums ( Pterophyllum altum) in dezelfde bak doen als de Pterophyllum sp Rio Nanay. Er moet nog wetenschappelijk onderzoek verricht worden naar de exacte wetenschappelijke naam van de Pterophyllum sp Rio Nanay. Ik acht het zeer waarschijnlijk dat het een zelfstandige soort is en geen scalare is. Dan zou het namelijk net als de Redbacks een ondersoort moeten zijn van de Pterophyllum scalare.

Hobbygroet Jos Hut
 
Halo Mr Hunt

Ik ga niet die van u samen zetten .die zwemen al in een 150 bak

Deze wil ik samen zetten zie foto 1

Met deze zie : foto 2 .van deze heb ik nu een klein netjes voor het eerst en ik heb ze al 2 en 1/2 jr .ik had 7 stuk 3 zijn verleden jaar dood gegaan door een infectie en vinrot.

Meer niet.
Daarom mijn vraag?
Nog een gezegende avond en nog bedank voor uw leerzame advies.
Juanitha.

image.jpg


image.jpg
 
Bij maanvissen altijd verschillende soorten apart zetten. Je krijgt dan geen kruisingen ( want die zijn er al te veel)

Hobbygroet Jos Hut
 

Terug
Bovenaan