Pseudotropheus Saulosi


D

Daan van der Hoeven

Guest
Beste Mensen

Laats kwam ik op youtube een filmpje tegen dat toch wat vragen bij mij opriep

het betreft het volgende filmpje:



Op het filmpje is te zien hoe iemand welgeteld, 8 vrouw Saulosi en 3 man (waarvan een al aardig aan het verkleuren is) in een Rio 180 houdt.

Het rare is dat deze persoon gewoon het interne huismerk rio filter heeft (wat volgenmij afgeraden word voor Mbuna's) maar alsnog het water erg helder is en de vissen ook gezond lijken.

Ook heeft deze persoon een flink aantal Saulosi is het niet beter om in zo'n formaat de verhouding 1M/4V of 2M/6V te houden?
 
Tja, als ik nu een 60 liter bak opzet en daar twee oscars inzet met een lullig filtertje en daar dan een filmpje van maak dat ziet dat er super vet uit en is mijn water erg helder. Vraag me alleen niet hoe het er een week later uit ziet... Nou zeg ik niet dat dat hier het geval is hoor maar ik bedoel meer dat zo'n filmpje niks zegt over hoe haalbaar/houdbaar dit is op de lange termijn.

Wat bedoel je trouwens met dat een huismerk Rio filter (wat dus geen huismerk is :rolleyes:) word afgeraden voor Mbuna's?

In ieder geval: leuk filmpje, zou het zelf niet proberen. Te klein filter, te kleine bak en te veel bewoners naar mijn idee. Maar goed, ik heb geen ervaring met saulosi.
 
het is beter om met een sterk extern filter te werken, maar niks moet uiteraard.
dit is puur in gedachten om de waterkwaliteit zo goed mogelijk te houden.

dit zijn zo te zien ook nog geen volgroeide vissen, en grotere vissen vervuilen nog wel een stukje meer.
daarbuiten kunnen ze een lekkere stroming wel waarderen.

de saulosi en de Labidochromis caeruleus zijn de enige malawi´s die in een 1meter bak zouden kunnen. meningen zijn erover verdeeld maar er zijn meerdere mensen die dat met succes doen of hebben gedaan.

nooit 2 mannen houden, liefst of 1 man of anders 3+.
bij 2 mannen is de ene telkens de pineut door het dominantste mannetje. bij 3mannen word dit al beter verdeeld.mbuna malawi bakken worden bewust een beetje overbevolkt om de agressie onderling beter te verdelen.

zelf zou ik het bij een bak als dit op max 3mannen en 7vrouwen houden. en dan lekker stevig gefilterd ;) althans er was hier vroeger iemand op het forum die het daar altijd over had. heb ik alleen al in geen tijden online meer gezien. was 1 van de weinige hier met "echte" malawi kennis.
 
Ah ik was al van plan om het internfilter weg te laten halen en te vervangen door
Een Tetra EX Plus 1200. En het bestand van 1 man 6 vrouw lijkt mij met dit filter wel mogenlijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook een Ex 1200, moet wel zeggen dat de biomedia die er standaard bij zit erg karig is, ik heb de inhoud dan ook aangepast.
 
Nee inderdaad ik wist niet precies of het een speciale naan had :stom:
 
Ik denk dat ik dan toch voor het 3/7 bestand ga
 

Terug
Bovenaan