Pseudomugil Furcata op kamertemperatuur


variatietip

Well-known member
Lid geworden
2 augustus 2013
Berichten
123
Kunnen Pseudomugil Furcata op kamertemperatuur? 20 graden of meer zeg maar? Het liefste heb ik geen thermostaat aan in de warmere maanden.
 
Hansopje zei:
Dat is geen enkel probleem.
Kan het zo zijn dat de agressie waar wel eens over wordt gesproken (elkaar onophoudelijk najagen, tot de dood erop volt zelfs) te maken heeft met het (te) warm houden?
 
Ik heb de vissen op allerlei temperaturen gehouden en nooit iets gemerkt van dat soort agressie. Het pronken naar elkaar wordt misschien gezien als agressie, maar dat is het beslist niet. Je moet overigens deze vissen ook niet als koppeltje of heel klein schooltje houden. Minimaal 10 stuks vind ik wel de norm. Dan is ook het pronkgedrag veel meer gespreid over de hele school.
 
Ik loop al vrij lang rond in het wereldje van regenboogvissen, maar dit nog nooit eerder gehoord of gezien. P. furcatus is inderdaad een drukke vis en een flinke zwemmer. Je moet ze niet in een te kleine bak houden. Ik geloof niet echt dat warmte met dat gedrag te maken heeft. Ze zijn best wat actiever met die temperatuur, maar dan nog geen agressie die tot de dood leidt. Als de geslachten goed verdeeld zijn, verwacht ik geen problemen.
 
Is het ook het beste om meer mannen te hebben dan vrouwen? En wat is dan de beste verhouding?
 
bartman zei:
Is het ook het beste om meer mannen te hebben dan vrouwen? En wat is dan de beste verhouding?

Maakt niet heel veel uit volgens mij. Ongeveer gelijk verdeeld.
 

Terug
Bovenaan