Project zoutwater aquarium


M

menno amano

Guest
Ik heb een vraag, wij hebben nu een project op school waarbij we een klein zoutwater aquarium moeten opzetten. Ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met zout en brakke bakken. We hebben het plan om heremietkreeftjes in het aquarium te plaatsen. Heeft iemand tips en trucs voor dit project? Ook heb ik mee gekregen dat er nogal snel schuimvorming plaats vind. Ook vraag ik me af hoe je de bak koel houd. Alvast bedankt!
 
koel houden kan je doen mbv een koeler, echter is dat erg duur. je kunt het voorkomen door LED te gebruiken.

schuimvorming, daar zijn eiwitafschuimers voor.

hoe groot is het aquarium?
 
30x30x30? een zout nanobakje is wel moeilijker dan een grote.

als de school aan het bezuinigen is zou ik geen zeeaquarium plaatsen ;)
 
Wat voor een budget heb je gekregen van School? je zult in iedergeval een eiwitafschuimer nodig hebben. een refactor of hydrometer om je zout gehalte te kunnen meten. een stromingspompje. Ook wat levend steen is wel handig.
 
als ze bezuinigen lijkt het me dat het zo laag mogelijk moet blijven...
als is het dan niet slim om een (zee)aqua op te zetten...
 
Tsja, we krijgen een bak, een filter, wat slangetjes en wat licht geloof ik. Ik zit in Vlissingen op school en ik woon 5 minuten van het strand af. De bedoeling is dus dat we zoveel mogelijk materiaal van het strand halen en eventueel zelf wat investeringen doen. We zitten in een groepje van 5, dus zouden we eventuele kosten kunnen delen, maar het zou natuurlijk fijn zijn als het voor ons( arme studenten ) zo goedkoop mogelijk blijft. We hebben onze bakken trouwens gezien, en ze zijn wel wat groter dan ik eerder heb aangegeven. De bak was ongeveer 50 a 60, bij 30 en 30 cm.
 
filter kan je beter vervangen door een afschuimer.

het zoutgehalte in de noordzee is anders dan in de tropische wateren meende ik, dus of je moet vissen, koralen ed. kopen (niet goedkoop) of een koeler kopen en dan kan je noordzee lageredieren houden.