"project" bakje van tuinkabouter


1472AB51-E6A5-4B21-997D-7C40B8940032.jpeg

Heb het boekje nu bijna 2 jaar, na het zien van een vrij mooie 35L nano reef, wat te hebben rond gekeken naar een aquastar 63, vandaag langs de rifwachter geweest..
Heb ik toch besloten plaats te maken voor een zee aquarium, rond de zomer gaat dit bakje wss in de verkoop en dan gaat er een reefer voor in de plaats komen.
Wat exact weet ik nog niet, maar het word +100L dat is alles dat tot nu toe vast staat.
 
Oh echt?!?! Wauw spannende zet! Maar ik ben er bijna zeker van dat je daar geen spijt van gaat krijgen hoor :)
 
Da's een mooie uitdaging, kerel!
 
Oh echt?!?! Wauw spannende zet! Maar ik ben er bijna zeker van dat je daar geen spijt van gaat krijgen hoor :)
Denk het ook niet, word na een paar jaar kijken en fantaseren toch wel tijd :p
Da's een mooie uitdaging, kerel!
Zeker, en hoop dat het me een beetje goed af gaat ;)
 
Een nieuw avontuur, spannend.
 
Mooie plannen en wij hebben hier de Reefer 170 sinds enkele maanden.
 
Mooie stap in de hobby!
 
Leuk! Ik ben benieuwd! Komt vast goed, maar wel jammer van het huidige bakje..
 
Een nieuw avontuur, spannend.
Zeker is een redelijke sprong in het diepe.
Mooie plannen en wij hebben hier de Reefer 170 sinds enkele maanden.
Dankje, ik zag het voorbij komen hebben jullie de max of de “normale”?
Mooie stap in de hobby!
Dankje
Leuk! Ik ben benieuwd! Komt vast goed, maar wel jammer van het huidige bakje..
Ik verwacht van wel, maar je mag hem overnemen hoor ;)
 
Alvast veel succes met de nieuwe bak , maar ondertussen kun je wel verder met deze huidige bak :D
 
Alvast veel succes met de nieuwe bak , maar ondertussen kun je wel verder met deze huidige bak :D
Was ik zeker wel van plan, maar alle “upgrades” zijn dus van de baan
 
mooi hoor .
 
mij werd in de winkel een rimless afgeraden vanwege de verdamping, en ook vanwege springende vissen
de kleine hoeveelheid zout die met het water mee verdamp is heel erg minimaal, maar bouwt wel op en zet ook af op bijv je tv, of je muur/plafond etc.

althans dat is mij verteld..

Dat heb ik vroeger gehad met een luchtbevochtiger en een beeldbuis tv.
Op den duur was het beeld zo wazig. Dus na goed kijken, zat overal een witte laag zout op.
Dat kwam uit de ultrasoon bevochtiger.
Die dingen werken dus eigenlijk alleen met osmose. Maar dat had ik toen nog niet.
Dus ik denk dat er zeker een kern van waarheid in zit.

Ik kwam hier laatst ook iemand tegen, die gestopt is met de start van zijn zee project. Omdat de apparatuur in de buurt van zijn bioloog ging roesten.

Zelf zou ik uberhaupt nooit een open bak nemen. Veel verlies aan warmte en vocht.

Beetje lang verhaal dit. Maar ik je veel succes wensen met je nieuwe project.
Als je een nieuw topic hebt, ga ik dat volgen.
 
Ik heb op de Reefer een verlies van zo n 10 liter per week maar ik merk niks van afzetting op de tv of andere zaken. De oude bak van 85 liter stond 1 meter naast de tv namelijk.
Wel moet je goed ventileren in de ruimte waar een open bak staat.
 
Dat heb ik vroeger gehad met een luchtbevochtiger en een beeldbuis tv.
Op den duur was het beeld zo wazig. Dus na goed kijken, zat overal een witte laag zout op.
Dat kwam uit de ultrasoon bevochtiger.
Die dingen werken dus eigenlijk alleen met osmose. Maar dat had ik toen nog niet.
Dus ik denk dat er zeker een kern van waarheid in zit.

Ik kwam hier laatst ook iemand tegen, die gestopt is met de start van zijn zee project. Omdat de apparatuur in de buurt van zijn bioloog ging roesten.

Zelf zou ik uberhaupt nooit een open bak nemen. Veel verlies aan warmte en vocht.

Beetje lang verhaal dit. Maar ik je veel succes wensen met je nieuwe project.
Als je een nieuw topic hebt, ga ik dat volgen.
Klinkt als een bekend verhaal...
Zout laat echt alles verrotten, net als carbonfiber trouwens...
Ik heb op de Reefer een verlies van zo n 10 liter per week maar ik merk niks van afzetting op de tv of andere zaken. De oude bak van 85 liter stond 1 meter naast de tv namelijk.
Wel moet je goed ventileren in de ruimte waar een open bak staat.
Nee het gaat ook over jaren en jaren eerdat het een probleem word
 
Ik vond dit al een mooi project. Succes met het zeeaqurium, ga ik zekers bekijken
 
Ik heb op de Reefer een verlies van zo n 10 liter per week maar ik merk niks van afzetting op de tv of andere zaken. De oude bak van 85 liter stond 1 meter naast de tv namelijk.
Wel moet je goed ventileren in de ruimte waar een open bak staat.
....mogelijk, maar misschien heb je voor de kat d'r k... telkens nieuwe brillenglazen gekocht?

images4JSE4KZR.jpg
 
mij werd in de winkel een rimless afgeraden vanwege de verdamping, en ook vanwege springende vissen
de kleine hoeveelheid zout die met het water mee verdamp is heel erg minimaal, maar bouwt wel op en zet ook af op bijv je tv, of je muur/plafond etc.

althans dat is mij verteld..
Dat kwam al in mij op na het zien van de foto's, jou project bak is toch geen rimless? Ik meende bijvoorbeeld zwarte of in ieder geval donkere siliconen op te merken hetgeen bij een rimless transparant is?
 
Dat kwam al in mij op na het zien van de foto's, jou project bak is toch geen rimless? Ik meende bijvoorbeeld zwarte of in ieder geval donkere siliconen op te merken hetgeen bij een rimless transparant is?
Correct, er zit gewoon een gruwel lichtkap op.
Ik was van plan deze rimless te maken tot ik besloot hem te vervangen voor zout
 
Heel veel zeewaterbakken zijn open en problemen hiermee hoor ik zelden moet ik zeggen.
 
Spannend! Succes!
 

Terug
Bovenaan