Profito - Plantedbox


KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Berichten
823
Locatie
Purmerend
Hallo allemaal, Ik gebruik al een langere tijd easylife profito. Ik wil nu graag overstappen naar iets anders, omdat deze alleen micro elementen bevat. Ik heb gekeken naar poeders, maar ik weet niet zo goed of ik dit wel wil. Ik zag ook all-in-one Plantedbox (waar dus wel macro elementen in zitten). Ik vroeg mij af of dit een goede vervanging zou zijn? Ik heb maar een 70 liter aquarium, dus met een 1 liter fles doe ik een jaar ofzo, dus voor de kosten hoef ik geen poeders te kiezen.
 
Ja opzich prima spul al hoor je wel vaak dat de po4 een stuk lager is tov de no3 dan je zou willen en daarom is het met poeders makkelijker om bij te sturen en ook dat is erg simpel hoor.
 
Ja opzich prima spul al hoor je wel vaak dat de po4 een stuk lager is tov de no3 dan je zou willen en daarom is het met poeders makkelijker om bij te sturen en ook dat is erg simpel hoor.
Ik vind de doseringen van de Fosfaat en Nitraat erg moeilijk te bepalen met poeders. dat is eigenlijk mijn grootste struikel punt.
 
Bedoel je hoeveel je moet toevoegen? Mocht je dat willen dan mag je me wel een pb sturen voor de hoeveelheden en de doseringen hoor van de nitraat en fosfaat.
Ik voeg dit al jaren toe namelijk.
 
Wij gebruiken al jaren aio van planted box. Werkt hier erg goed. Wij gebruiken de middelste dosering, 20ml per 100ltr water. Planten doen het er goed op. Voldoende maar niet overdreven fosfaat en nitraat.
 
Wij gebruiken al jaren aio van planted box. Werkt hier erg goed. Wij gebruiken de middelste dosering, 20ml per 100ltr water. Planten doen het er goed op. Voldoende maar niet overdreven fosfaat en nitraat.
Ik dacht zelf ook aan de middelste dosering omdat ik best veel planten heb maar geen CO2(wil wel bio gaan toevoegen) daar hebben we het eerder al is over gehad, als ik het goed heb.
 
Ik dacht zelf ook aan de middelste dosering omdat ik best veel planten heb maar geen CO2(wil wel bio gaan toevoegen) daar hebben we het eerder al is over gehad, als ik het goed heb.

Verdelen de weekportie wel over 3 dagen. Dat geeft hier een beter resultaat dan alles ineens. Ik weet eigenlijk niet of dat specifiek hiervoor is, of dat dat voor andere soorten voeding ook zou gelden. Met dagelijks ging het resultaat hier niet meer omhoog.

En tja, bio-co2 :)

Overigens, de poeders, ik heb dat ooit eens uitgerekend, en ik kwam nauwelijks goedkoper uit dan met aio. Dat is mij het gepruts met poeders niet waard. Ik ken mijn beperkingen :)

Maar veel andere mensen worden er helemaal blij van.
 
Verdelen de weekportie wel over 3 dagen. Dat geeft hier een beter resultaat dan alles ineens. Ik weet eigenlijk niet of dat specifiek hiervoor is, of dat dat voor andere soorten voeding ook zou gelden. Met dagelijks ging het resultaat hier niet meer omhoog.

En tja, bio-co2 :)

Overigens, de poeders, ik heb dat ooit eens uitgerekend, en ik kwam nauwelijks goedkoper uit dan met aio. Dat is mij het gepruts met poeders niet waard. Ik ken mijn beperkingen :)

Maar veel andere mensen worden er helemaal blij van.
Ik splits het nu ook op per dag, en soms doe ik meerdere dagen als ik niet in de gelegenheid ben om het dagelijks te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Verdelen de weekportie wel over 3 dagen. Dat geeft hier een beter resultaat dan alles ineens. Ik weet eigenlijk niet of dat specifiek hiervoor is, of dat dat voor andere soorten voeding ook zou gelden. Met dagelijks ging het resultaat hier niet meer omhoog

Geef je dan de portie voor die dag in 1 keer of verdeel je die dan ook in kleinere porties?
Ik zat te denken om de week portie, bij mij 45 cl, per dag te verdelen. Maar begrijp dat het ook gewoon 15 cl per keer kan 3 x per week. En dat je niet veel betere resultaten zag dan verdeeld over 3 dagen.
 
Geef je dan de portie voor die dag in 1 keer of verdeel je die dan ook in kleinere porties?
Ik zat te denken om de week portie, bij mij 45 cl, per dag te verdelen. Maar begrijp dat het ook gewoon 15 cl per keer kan 3 x per week. En dat je niet veel betere resultaten zag dan verdeeld over 3 dagen.

Dat is hoe het hier werkt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor iedereen zo werkt.

Wij geven 60ml (aquarium 325ltr).

Wij geven 20ml na de waterwissel op dinsdag, 20ml op donderdag, de laatste portie op zaterdag.
 
Ik geef al 10 jaar de plantenvoeding in 1x. Voeding met een goed chelaat zal prima werken en de planten slaan ook een bepaalde hoeveelheid op.
 

Terug
Bovenaan