profito en EI


W

willy99

Guest
Ben aan het proberen iets van EI te begrijpen en zoek zoveel mogelijk op.
Ik heb om te starten zo een Estimative Index Kit besteld, en zal vermoedelijk uit de bijgevoegde handleiding wel wat kunnen leren.
Kan ik profito blijven gebruiken (heb nog 4 liter staan)en eventueel wat hier niet inzit (nitraat en fosfaat) bijvoegen. Mijn aquarium bevat netto zo een 380 liter en ik geef dagelijks 6 ml profito.
Ik lees op enkele plaatsen een wekelijks waterverversing van 50%(als je EI toepast). Dit zie ik niet zitten en ververs elke week 20%. De reden is dat we hier langs alle kanten aangeraden worden minder water te verbruiken, en in die zin ook betalen.
Heeft dit een invloed op dat EI principe?
 
Je kan bij de EI ook wel Profito gebruiken hoor. Wat je ook kan doen is om en om bijvoorbeeld.
Als je minder wil verversen zou ik 25% gaan doen en dan de helft van de aanbevolen dosering. Want je ververst ook maar de helft dus de dosering moet je dan ook halveren.
Daarnaast zorgen voor een goede stroming en voldoende co2.
 
Bedankt, heb gisteren van de zaagvoerder waar ik die EI kit kocht ook volgend antwoord gekregen:
****als je de Profito even blijft verder gebruiken, kun je de mix van sporenelementen en ijzer weglaten (dus de "Micro" mix volgens de handleiding). Alle andere producten kun je wel gebruiken***
Ga vanaf maandag naar 25% verversen, dagelijks profito en dagelijks 50% van wat wekelijks aangeraden word /6. De dag van verversen geen toevoegingen wegens gebruik van easy life vloeibaar filtermedium en indien nodig kh en gh+ volgens de metingen.
 

Terug
Bovenaan