Problemen met planten.


D

Dannylwd

Guest
Heb sinds een paar weken terug nieuwe planten geplaatst
naaldgras en sterrenkruid.
Maar alles laat nu los. hier heb ik wel vaker last van en blijf je maar planten kopen.

wat kan ik hier aan doen of verhelpen?

zelf had ik bedacht om bij de volgende keer gewoon korfje erom heen te laten en dan wegstoppen onder het grind.
 
Loslaten? uit die grove grindbodem va je bedoel je en weer gaan drijven?
Die potjes moet je er nooit om laten. Dat steenwol is niet goed als de vissen het binnenkrijgen.

~ Ivo
 
Nee je moet er niks omheen laten. Wat Ivo zegt klopt helemaal. Als ze gaan drijven dan duw je ze toch opnieuw in de bodem??
Wat voor bodem heb je dan in de bak??
Naaldgras heeft uithet potje vaak erg korte wortels en deze moet je mss iets dieper plaatsen.
Ik heb ze in heel fijn grind staan en heb er dus geen last van. Mss is je grindkorrel erg grof en dan laten ze sneller los.
 
heb grof grind erin. Voorheen had ik fijn grind maar had ik het zelfde probleem.
 
Zelf plaats ik er nog wat grind/zand over heen, nadat ik de planten er in heb geplaatst. Als je ze met een pincet er in doet valt het grind/zand ook terug rondom de stengel.
 
Dannylwd zei:
heb grof grind erin. Voorheen had ik fijn grind maar had ik het zelfde probleem.

Nee,jij hebt Grof basalt.

Hoe wil je daar planten inzetten.
 
ik deed het met een vis schaar het begin is niet scherp en kun je mooi mee vast pakken.
alleen als het los wou laten zeg maar verschoof de boel weer. zal is zien voor een pincet :)
 
Hoe kan je in die troep nou planten neerzetten.
Ten eerste,maken ze geen wortel,is geen grond voor.
En ze blijven niet hangen.

Ik hang ze zo in de plantenbak ,en ze blijven beneden.

Andere bodem,doe je beter aan.
Kan er ook bacterie in.
 
er waren vandaag een paar los gelaten die hadden een wordt van 6-7cm dus wortels maken ze wel in �die troep�

Heb ook twee kersenbuiken en die etterbakken die zag ik laatst mijn planten kapot scheuren.

Ik jou tip is proberen als ik volgende keer is paar plantjes halen dan alles uit het korfje halen en dan bij de intratuin of zo van die kleine kweekplantenpotjes halen. die had ik vroeger altijd in een kas staan. daar zand en beetje voedingbodem in
 
In een "gewone" bodem kan je makkelijk planten. hooguit eens een plantje los in het begin, maar die zet je zo weer vast.
 

Terug
Bovenaan