Problemen met jebao 3.4 doseerpomp


Erik260

New member
Lid geworden
18 maart 2021
Berichten
3
Leeftijd
49
Goede morgen
Ik heb een doseerpomp van jebao de 3.4
Als de voeding er af is geweest ben ik mijn programma Totaal kwijt en kan dan alles weer overnieuw invoeren , is dit normaal of behoord de doseerpomp gewoon zijn programma aan te houden .
Deze week er ook achter gekomen dat twee pompjes gewoon door gaan met toedienen als ik ze heb uitgezet ( gelukkig nog op tijd opgemerkt)
Ik ga zowiezo morgen terug met de pomp.
Graag zou ik willen weten of het verlies van je programma normaal is
Hoor graag vannjullie
 
Wanneer een doseerapparaat geen batterij backup heeft dan zal inderdaad je programma verdwenen zijn wanneer je voeding afgekoppeld is geweest.
 
Wanneer een doseerapparaat geen batterij backup heeft dan zal inderdaad je programma verdwenen zijn wanneer je voeding afgekoppeld is geweest.
Als aanvulling: Dit hoeft geen probleem te zijn, immers je kan op je telefoonapp zien wanneer er uitval is en e.e.a. herstellen. Wanneer je pompjes doorgaan met toe dienen wijst dat trouwens naar mijn idee eerder op een programmeerfout dan op problemen met het apparaat. Wanneer het apparaat niet goed is zou het probleem zich beslist herhalen. Een doseer apparaat is overigens een prima ding om exact te doseren, ook dagelijks wat het beste is. Maar het is, in tegenstelling wat wel eens wordt gedacht, geen ding bedoelt om aan te zetten en nooit meer naar om te kijken. Controle blijft altijd nodig. En op je telefoon app, waar velen toch al veel gebruik van maken, lijkt me dit geen probleem.
 
Ben het volledig eens dat je alles altijd moet blijven controleren , dat bewijst de pomp maar weer , probleem zit er ook herhaaldelijk in wat ik ook doe hij blijf s' nacht om de zelfde tijd doseren met één van de pompjes .
Morgen de winkel maar weer bellen , zit gelukkig nog garantie op
 
Gebruik zelf de Jebao 3.1 (zelfde als 3.4 maar dan een single pompje). Onlangs is de stroom een uurtje eraf geweest, maar het programma zit nog gewoon op de Jebao (weliswaar nog met wintertijd).
 
Gebruik zelf de Jebao 3.1 (zelfde als 3.4 maar dan een single pompje). Onlangs is de stroom een uurtje eraf geweest, maar het programma zit nog gewoon op de Jebao (weliswaar nog met wintertijd).
Dat zou kunnen betekenen dat er een backup batterij is of, en dat is meer waarschijnlijk, dat het programma in een rom geheugen staat waardoor het na een stroomstoring weer opstart. In mijn eigenbouw doseerapparaat heb ik dit principe ook gevolgt door het EEPROM geheugen van een Arduino te gebruiken.
 
Vandaag naar de winkel geweest en een nieuwe mee gekregen nette zaak , deze behoud netjes zijn programma met stroomuitval dan ga ik er van uit dat de rest ook werk ( uiteraard scherp in de gaten houden verlopig ) .
Mag ik u alle danken voor het meedenken en info verstrekken , het heeft tot een goed resultaat geleid,
 

Terug
Bovenaan