Probleem rondom planten


P

Patrick1994

Guest
Bekijk media item 5
Goedenavond

Ik het dit rond om een aantal planten
En ik zou niet weten waar dit vandaan komt iemand een enig idee wat het is en wat ik er aan kan doen
Ik hoor het graag
Mvg patrick
 
wat het ook moge zijn: dit plantje zou je beter wat minder 'compact' planten. Oftewel: stengels enkele cm's uit elkaar zetten.
 
Dit is toevallig geen plant met losse stengels ik dit ook bij mij rode lotus lossen stengels worden niet op elkaar geplant maar meer uit elkaar uiteraad
 
Inderdaad wat minder compact planten en , ik dacht dat dit een co2 behoeftig plantje is.
Ik weet op dit moment de naam niet meer.
 
Co2 is aanwezig in de bak doormiddel van een ph controller vam dennerle
Zit vooral op me bodem en stenen
De naam van deze plant durf ik niet te zeggen maar deze geeft aan wanneer je voldoende of te weinig ijzer in je aqaurium heb maar nogmaals dit is niet alleen bij deze plant
 
Vorige week zondag aqaurium wat meer ververst ipv 20 procent 40 procent alles weg gezogen tijdens het leeg halen platen af gespoeld hout en stenen omgespoeld en zie nu dat het terug aan het komen is of het moet een beetje zijn dat weet ik niet

Mijn waardes vorige week waren
No2 0 mg
No3 0mg
Po4 tussen de 0.5 en de 1 mg
Nh3 0 mg
Kh 10
Gh 17 (te hoog)
Fe 1mg

Waterwaardes vandaag gemeten
No2 0mg
No3 tussen de 0 en 10mg
Po4 0.5 mg
Nh3 0mg
Kh 8
Gh 11 ( beter dan een week geleden)
Fe tussen de 0.5 en de 1mg

Ph zit zo rond de 7

Ik dacht zelf misschien dat het aan de gh kan liggen omdat je dan kans op kalk neerslag heb maar daar twijfel ik nu zelf aan
Ik hoop dat iemand dit ook eens gehad heb en mij meer duidelijkheid kan en wil geven

Mvg patrick
 
Denk dat je wel wat voeding toe mag voegen naast je co2, zal dat plantje wel waarderen.
Op zich zit je redfield ratio er al naast wat nitraat en fosfaat betreft.
 
Plantje is er al uit had al een andere topic geplaatst waar men denk dat het schimmel is wat afkomstig is van het hout dus ff afwachten en voeding (profito) voeg ik al dagelijks toe versprijs over de week einde van de week zit ik aan de dosering die geadviseerd word
 

Terug
Bovenaan