probleem met plantgroei


D

Deny

Guest
Ik heb de laatste tijd een serieus probleem qua plantengroei, mijn bos javavaren was de eerste plant die echt begon kapot te gaan en ziet er nu nog maar heel triest uit met nog maar een paar gespikkelde bladeren en verder niets. Verder is nu de laatste maand zelfs mijn vallisneria gestopt met groeien, terwijl deze eerst juist als een speer ging. De enige plant die het nu nog goed blijft doen is de anubias.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, easycarbo, extra plantenvoeding, meer of minder licht. Maar niets helpt, volgens de tests zijn alle voedingsstoffen aanwezig alleen was mijn fosfaat aan de hoge kant (waarvan ik de oorzaak vermoed dat het recht voor een waterwissel getest was.)

Is er iemand die een idee heeft waarom mijn planten het juist nu niet goed meer doen? Voor de vallisneria zou het weleens zo kunnen zijn dat de kleibolletjes die erbij zitten "op" zijn, maar bij de javavaren kan ik niets verzinnen. Ik ben wel een aantal maanden geleden overgegaan op led verlichting, maar de eerste maand groeiden alle planten juist harder..

Btw. Het licht is in het aquarium zo'n 11 uur aan.

Alvast bedankt,
 

Terug
Bovenaan