Prijs corydoras sterbai


D

dolle ancistrus

Guest
Ik heb een vraagje, hoeveel zouden jullie betalen voor een corydoras sterbai, want er is een groot verschil in prijs in de verschillende winkels. En zouden jullie bereid zijn om voor grote dieren meer te betalen?
 
Ikzelf zou er maximaal 5 euro per stuk voor betalen. Corydorasjes kan je beter op marktplaats van hobbykwekers kopen, stuk goedkoper ;).
 
Ik had jonge sterbai's gevonden voor 3.50euro het stuk maar in een andere winkel vroegen ze 9.95euro maar het waren wel grote exemplaren.
 
5 eur max, in de winkel.

Zie ze bij particulieren wel voor 2 euro staan.

Maar dan moet ik een ................................eind rijden en dat maakt die 3 euro per stuk dan weer niet goed.

In de lfs waar ik ga zijn de volwassen vissen net zo duur als de jongere exemplaren. Je kiest wat je wil. Ik zie ze liever zelf opgroeien.
 
webhond zei:
5 eur max, in de winkel.

Zie ze bij particulieren wel voor 2 euro staan.

Soms zelfs nog lager , ik doe er van de hand aan 1,5 euro .
Groothandelsprijs , en zijn dan nog geen echte kleintjes meer ;(
 
dolle ancistrus zei:
Ik had jonge sterbai's gevonden voor 3.50euro het stuk maar in een andere winkel vroegen ze 9.95euro maar het waren wel grote exemplaren.
Dat is absoluut niet duur.
 
Botia zei:
dolle ancistrus zei:
Ik had jonge sterbai's gevonden voor 3.50euro het stuk maar in een andere winkel vroegen ze 9.95euro maar het waren wel grote exemplaren.
Dat is absoluut niet duur.

3.50 in de winkel is niet duur nee, maar 9.95 ongeacht de grote lijkt me een beetje te veel van het goede.
 
Als je ziet hoe langzaam de sterbai groeit is 9.95 ookniet duur.
 
Ik zou zelf ook geen �9,95 betalen voor een Corydoras sterbai, denk maximaal �4/5. Ook zou ik gewoon jonge visjes nemen, is toch veel leuker om ze groot zien worden.
 
Ludger zei:
Ik zou zelf ook geen �9,95 betalen voor een Corydoras sterbai, denk maximaal �4/5. Ook zou ik gewoon jonge visjes nemen, is toch veel leuker om ze groot zien worden.
Geen handelaar die die maat zou aanbieden voor 4/5euro. Tenzij hij niets zou willen verdienen. Ik ken de inkoop prijs en 9.95 is en zeer nette en zelfs lage prijs.
 
Lfs hier in de buurt heeft 4 verschillende corydoras incl de sterbai en hier komen ook mijn panda's vandaan

voor 4 euro t stuk.

Maximale prijs bij hem is 6.75/ stuk en dat is dan een volgroeid dier, welke soort weet ik even niet maar

het was niet de sterbai, al had ie die ook in z'n bakken zitten maw deze waren dus goedkoper.

Blijf 9.95 een belachelijke prijs vinden voor een sterbai welke ik ook nooit zal betalen.

Als dat dan het verschil moet zijn tussen particulier en een winkel, houden we het toch

gewoon bij de winkel. Na wat zoeken op internet vind ik ze ook allemaal rond de 4-6 euro.

Dan praten we over handelaren / sierviskwekerijen etc.

Blijkt dan toch dat 9.95 niet echt een nette maar eerder hoge prijs is.
 
webhond zei:
Blijkt dan toch dat 9.95 niet echt een nette maar eerder hoge prijs is.

Ik vind het zelf ook hoog . Tussen de 4 en de 7 euro vind ik aannemelijk .
Echter heb ik voor mijn eerste groep ook serieus in de buidel getast 8 euro/stuk , echter is dat inmiddels al terugverdiend met nakomelingen .

Ook niet te vergeten om te onderhandelen bij je aankoop .
Vanaf 10 stuks gaat de prijs zeker in de dure winkels ook omlaag met enkele euro's/stuk .
 
Winkels die een volwassen dier kunnen aanbieden voor 6/7 euro hebben deze ws gekocht van een particuliere kweker. 9.95 voor een volwassen dier die van de groothandel afkomstig is, is 9.95 een nette prijs. Meestal zijn dit afgeschreven kweekdieren of wildvang.
 
Botia zei:
Winkels die een volwassen dier kunnen aanbieden voor 6/7 euro hebben deze ws gekocht van een particuliere kweker. 9.95 voor een volwassen dier die van de groothandel afkomstig is, is 9.95 een nette prijs. Meestal zijn dit afgeschreven kweekdieren of wildvang.

Nette prijs voor de meneer van de winkel idd en misschien ook voor de klant 10 jaar geleden bv maar is nu natuurlijk een belachelijke prijs vind ik.
 

Terug
Bovenaan