potjes


P

pablo81

Guest
Hoi,

Binnenkort ga ik beginnen met een mooi Amerikaans biotoopje. Met natuurlijk niet te veel plantjes. Ook begin ik niet aan een voedingsbodem. Nu wil ik de bak ook weer niet helemaal vrij van planten hebben. Slechts een paar planten in de bak. Ik wil graag die ''paar'' planten die ik er wel in doe, zo goed mogelijk laten groeien. Dus zat ik zelf te denken om die planten in terracotta potjes in het zand te steken. Natuurlijk haal ik eerst het steenwol e.d. er af. Daarna wil ik ze dus in een potje zetten waar wel e.e.a..a aan plantenvoeding in zit. De potjes vul ik dan met losser grind i.p.v. zand

Heeft iemand hier ervaring mee? Om dit zo te doen?
Hoop dat ik mijn idee een beetje duidelijk verwoord heb.

Groet pablo
 
Dit werkt heel goed!
Alleen even onderin het potje een stukje gaas leggen, zodat het grind er niet uit valt als je het potje oppakt ;)
Ik werk in mijn kweekbakjes altijd op deze manier.
 
Ik heb er geen ervaring mee maar zou zelf denken dat wortels de ruimte nodig hebben en deze ook wel gaan benutten.
 
Dit kan heel goed. Ook kun je bij heel wat kwekers, keramische ringen krijgen je steekt de wortels door de opening en vervolgens de wortels en de ring onder de bodembedekking, je hebt dan niet veel bodembedekking nodig en je plantje blijft mooi op zijn plaats.
 
Ok super. Bedankt voor de reactie mensen. Ik ga daar mee aan de slag. Jessicapilon,... ik bedoel niet dat ik ze in de standaard potjes van de winkel laat zitten maar ze verpot in grotere terracotta potjes waar ze voldoende wortels kunnen schieten.het zou nog even duren voordat mijn bak klaar is, maar dan zet ik hem wel op deze site. Erg leuk trouwens dit forum. Groet Paul
 

Terug
Bovenaan