Posthoornslakken gaan bovenop voer garnalen zitten


M

mkatoen

Guest
Waar ik het tot zonet nog een leuke toevoeging aan m'n bakje vond loop ik nu toch wel tegen een probleem aan. Als ik de garnalen bij voer komen hier ook een aantal posthoornslakken op af. Deze eigen zich het voer toe door er bovenop te gaan zitten. Vervolgens kunnen de garnalen er niet bij. Wat is hier aan te doen?
 
Kunnen de garnalen er helemaal niet meer bij? Hoeveel posthoorntjes heb je in verhouding met de garnalen?
 
Kunnen de garnalen er helemaal niet meer bij? Hoeveel posthoorntjes heb je in verhouding met de garnalen?
Zo'n 18 vuurgarnalen en 4 posthoornslakken. Ik bedenk me net dat ik het voer eventueel wat kan verkruimelen. Ik geef Tetra Crusta menu. Zonet van die crisps. Een wat grotere slak bedenkt zo'n hele crisp, vier garnaaltjes er bovenop.
 
Dat heb ik hier ook en ik verdeel het dus wat over de bak zeg maar.
 
Dat heb ik hier ook en ik verdeel het dus wat over de bak zeg maar.
Ja, dan moet het maar op die manier. Vind het wel leuk als je heel veel garnalen bij elkaar ziet bij het voer, maar heb toch wel graag wat slakken in m'n aquarium. Dus dan maar verkruimelen of verdelen. Wat doe jij? Verkruimelen of laat je gewoon op verschillende plekken wat voer zinken?
 
IK heb al het voer uit potjes verkruimeld en gemixt en dat voer ik. Zo krijgen ze telkens alle soorten voer toch binnen. Ik vergeet nogal snel wat ik nu als laatste heb gevoerd namelijk:stom:.
Ik heb ik dacht 4 soorten en die zijn met een vijzel gestampt tot poeder. baby s kunnen zo ook vaak makkelijker mee-eten.
 
IK heb al het voer uit potjes verkruimeld en gemixt en dat voer ik. Zo krijgen ze telkens alle soorten voer toch binnen. Ik vergeet nogal snel wat ik nu als laatste heb gevoerd namelijk:stom:.
Ik heb ik dacht 4 soorten en die zijn met een vijzel gestampt tot poeder. baby s kunnen zo ook vaak makkelijker mee-eten.
Dat is eigenlijk wel een heel goed idee. Dan zit je ook niet met de vraag wat nu weer te geven. Mag ik vragen wat/hoe je doseert? Weeg je af? Als alles verkruimelt is lijkt het me moeilijker te zien hoe snel het op is. Hoeveel garnalen heb je? Ik zo gelijk maar even een vijzel halen. Ik heb hier nog wel zo'n mini schepje die ik bij wat garnaaltjes kreeg via marktplaats.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een rietje met zo n lepeltje eraan zeg maar en geef daar wat mee. Hoeveel hangt ook van het aantal garnalen af. Ik denk dat ik 1 mespuntje geef per 20 garnalen en dat 2-3 maal per week.
 
IK heb al het voer uit potjes verkruimeld en gemixt en dat voer ik. Zo krijgen ze telkens alle soorten voer toch binnen. Ik vergeet nogal snel wat ik nu als laatste heb gevoerd namelijk:stom:.
Ik heb ik dacht 4 soorten en die zijn met een vijzel gestampt tot poeder. baby s kunnen zo ook vaak makkelijker mee-eten.
Er blijft van het gestampte voer ook redelijk wat drijven. De nog wat dikkere stukjes zinken wel. Heb jij dit ook? Het voer dus niet te fijn stampen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je bv een klein bekertje oid vult met wat aquariumwater en daar het fijne voer in doet roer je het een beetje en dan zinkt het zo naar de bodem.
 
Als je bv een klein bekertje oid vult met wat aquariumwater en daar het fijne voer in doet roer je het een beetje en dan zinkt het zo naar de bodem.

Morgen maar even doen! Wat is dan de reden dat als je het gestampte voer "droog" in het aquarium doet niet alles zinkt? Of is dit een domme vraag.
 
Omdat het zo fijn en droog is weegt het bijna niks dus blijft het drijven.
 
Omdat het zo fijn en droog is weegt het bijna niks dus blijft het drijven.
Oke ja, logisch. Vandaar dat je ook zegt dat je het voer even moet roeren.
 
Precies en dat gaat in een klein potje oid makkelijker dan dat je het oppervlak van je bak rond moet roeren! ;)
 
Precies en dat gaat in een klein potje oid makkelijker dan dat je het oppervlak van je bak rond moet roeren! ;)
Daar kom ik net toevallig achter :D In mijn grotere bak geef ik om de paar dagen een algentablet. Vandaag met de vijzel fijn gestampt en een paar uur geleden in de bak gedaan. Blijf veel drijven en roeren heeft weinig nut meer.
 
Gebruik dan een klein schaaltje zoiets als van een schoteltje waar de slak eerder op stuk loopt om er op te komen maar de vissen en garnalen zo bij komen!!
 
Gebruik dan een klein schaaltje zoiets als van een schoteltje waar de slak eerder op stuk loopt om er op te komen maar de vissen en garnalen zo bij komen!!
Het gaat nu prima door het voer te verkruimelen! Maar dit is ook een goed idee.
 

Terug
Bovenaan