Pompje gezocht


tuinkabouter

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2010
Berichten
10,520
Locatie
alkmaar
zoals de titel doet vermoeden ben ik op zoek naar een pompje.

En wel voor mijn koel lus...

Momenteel draait deze op een oude jbl u1000 welke een ondragelijke herrie maakt en een belabberde flow heeft.

Het “probleem” dat ik heb is dat mijn tuinslang “slechts” 13mm binnen maat heeft en ik graag wel rond de 1000L/U wil blijven of meer wil hebben.
Verder moet de pomp compact zijn.

Ik zat zelf te denken aan de eheim compact serie, maar die zijn boven de 1000L/U alleen te krijgen in 16/22 of groter,
Jbl is ook niet meer te krijgen in 12/16 met meer dan 1000L/U lijkt wel...

Jebao heb ik nog niet naar gekeken, sicce ook nog niet maar hebben jullie nog andere ideeën qua pompen?
 
De Tunze 1073.008 komt aardig in de buurt (800 liter, diverse aansluitmogelijkheden waaronder de 13mm slang optie. Is ook behoorlijk stil (heb hem al meer dan een jaar achter m'n HMF draaien).

https://www.tunze.com/en/products/details.html?user_tunzeprod_pi1[prodid]=1073.008

Overigens hebben veel pompen een biofilm nodig om echt prettig stil te worden. Kan het zijn dat deze in jouw toepassing nooit gevormd wordt?
 
Hydor L types pompen tussen de 700l/h tot 2800 l/h afhankelijk van het type.
Ikzelf heb de L40, dat is diegene met de 2800l/h, deze is ook gewoon met een slangkoppeling.
Ok kan je de flow wat bijstellen met de draaiknop.
Ik weet niet of je zoiets bedoelde?
 
Die had ik nog niet gevonden bij APO maar is inderdaad een optie
De Tunze 1073.008 komt aardig in de buurt (800 liter, diverse aansluitmogelijkheden waaronder de 13mm slang optie. Is ook behoorlijk stil (heb hem al meer dan een jaar achter m'n HMF draaien).

https://www.tunze.com/en/products/details.html?user_tunzeprod_pi1[prodid]=1073.008

Overigens hebben veel pompen een biofilm nodig om echt prettig stil te worden. Kan het zijn dat deze in jouw toepassing nooit gevormd wordt?
Staat bij tunze helaas nergens bij welke slangen erop passen...
Zal eens verder gaan zoeken of het ergens anders wel te vinden is.
Hydor L types pompen tussen de 700l/h tot 2800 l/h afhankelijk van het type.
Ikzelf heb de L40, dat is diegene met de 2800l/h, deze is ook gewoon met een slangkoppeling.
Ok kan je de flow wat bijstellen met de draaiknop.
Ik weet niet of je zoiets bedoelde?
Welke precies?
Kan niet egt vinden waar je het over hebt
 
Bovenste stukje van de koppeling (op de foto) klemt prima een 16/12 slang ('½“ GAS Schlauchstutzen').
 
Laatst bewerkt:
Welke precies?
Kan niet egt vinden waar je het over hebt
hy2.PNG
hy1.PNG
 
Die had ik idd gevonden, wist niet dat ze ook een L nummer hadden.
Maar dan word het in mijn geval dus de L30

Bovenste stukje van de koppeling (op de foto) klemt prima een 16/12 slang ('½“ GAS Schlauchstutzen').
Ah Dankje, dat staat nergens namelijk bij tunze..
Of ik kijk met mijn ogen dicht.

Ben zelf ook al wat verder, kan de sicce synchra 1.0 of 1.5 ook toevoegen aan het lijstje :p
 
Jebao DC 1200 is Opzich ook nog een optie
 
De Sicce Syncra 1.0 is een Tunze 1073.008 (maar dan met een wat minder stille rotor volgens sommigen). Ik heb destijds de Sicce teruggestuurd maar de Tunze gehouden.

Correctie: De Sicce Syncra 0.5 is een Tunze 1073.008. De Syncra 1.0 komt wel erg dicht bij je ideale pomp volgens mij.

En ja, je keek een beetje met je ogen dicht, de tekst '½“ GAS Schlauchstutzen' kwam rechtstreeks uit de brochure. ;-)
 
Denk tog dat het de synchra 1.5 gaat worden, 13mm binnenmaat van de slang gaat met wat warm water wel op een 15mm slang pilaar passen :p
 

Terug
Bovenaan