Pomp


B

Basdekker

Guest
hallo aquafanaten!

Ik heb een nieuwe pomp van Eheim,
Mn andere is kapot

Aquacorner 60,

Nu zit daar in de hoek een soort plastic houder zodat deze in de hoek gezet kan worden, nu heb ik alleen een plastic rand om Mn bak.

Hier kan deze dus niet op, dit heb ik wel geprobeerd maar is dus afgebroken.

Hoe zorg ik dat ik Mn filter toch stevig in de hoek kan laten staan?

Vast maken? Of wat zwaars erop?

Vraag nummer 2: moet ik Mn oude filter dr in laten staan?
Mn aquarium staat nu 2 weken en het nitriet is in orde dus heb meteen wat vissen gehaald
 
Zou ze snel niet weten hoe het op te lossen met je nieuwe filter,wel balen iig.
Wat is er kapot aan je oude filter?

Is bijna zeker dat je waterwaarden nog niet in balans zijn na 2 weken dus zal de komende tijd regelmatig water verversen zeker nu met het filter gedoe.

Welke vissen en bak heb je dan?
 
Geen idee, stond gister opeens uit, maakt geen geluid meer. Naar de speciaalzaak gebracht maar hij is toch echt overleden
 
Ik heb 4 guppen en 4 garnalen nu nog in een zakje zitten, ga ze er zo bij doen
 
Ik heb 4 guppen en 4 garnalen nu nog in een zakje zitten, ga ze er zo bij doen



Ik hoop dat het goed gaat met de visjes en garnalen, maar ik ben er bang voor, om verschillende redenen.


-guppen kunnen garnalen opeten
-je hebt geen verstopplaatsen voor je garnalen in je aquarium, dus zullen ze veel stress hebben
-garnalen zijn pas veilig in een goed ingedraaid aquarium, dat is pas na 4 weken, liefst nog langer
-je nitriet mag nu weg zijn, maar kan nu keihard terugkomen omdat je een ander filter hebt
-garnalen kun je het beste met minimaal 10, maar liever nog met mininaal 15 of 20 hebben, dan voelen ze zcih veiliger.
 
image.jpg


Verstopplaatsen zit volgens mij wel goed.
 
Met verstopplekjes voor garnalen bedoel ik de plekken waar de vissen niet bij kunnen en de garnalen daardoor veilig zitten.

Dat heb je bijvoorbeeld met een flinke bos mos, daar komen de visjes niet in en kunnen de garnalen lekker relaxen.

In jouw bakje heb je geen plekken waar de garnalen veilig zijn voor de vissen.
 
Ik ben het met San eens en voor je garnalen zou je meer verstopplekken moeten maken. Vooral voor de kleintjes want anders zijn die snel weg straks.
 
Oké! Mos ballen it is!
Nog andere leuke plantjes of een andere suggestie?
 
Ik zou dan geen mosballen nemen, maar een flinke dot mos (of een paar) bv aan een steen of hout, daar kruipen ze dan helemaal in en dat lukt bij een mosbal niet geloof ik. Ook kleine holletjes, bv buisjes / hout of steen met gaten en spleten vinden ze fijn om zich te verstoppen.
 
Ik zou dan geen mosballen nemen, maar een flinke dot mos (of een paar) bv aan een steen of hout, daar kruipen ze dan helemaal in en dat lukt bij een mosbal niet geloof ik. Ook kleine holletjes, bv buisjes / hout of steen met gaten en spleten vinden ze fijn om zich te verstoppen.

Helemaal mee eens!

Mosballen bieden geen schuilplaats, in tegendeel zelfs!

JE kunt het beste wat javamos of ander soort mos op wat hout binden en lekker laten groeien. :D
 
Sagittaria sabulata it is, en Javamos dus.
Ik heb een stuk hout tegen Mn filter aangezet. hier kan ik de Javamos wel aan vast binden. En dan haal ik alsnog de mos/algenbol
 

Terug
Bovenaan