Pomp voor Juwel Panorama 80


H

Haushinka

Guest
Net eentje aangeschaft maar de pomp is kapot (wist ik al) dus er moet een nieuwe komen. Nu vertelde de verkoper me wel welke ik kon nemen maar ben het natuurlijk weer vergeten.
Welke pomp is geschikt?
 
Blijkbaar kan de interne kolom voor de pomp er ook uit trouwens, dan doe ik dat liever. Beter een externe pomp want ik vind het zo jammer van de ruimte. Iemand ervaring daarmee, het verwijderen van zo'n kolom?
 
Ja, gedaan op een Rio 125. Pannekoekenmes of een eindje stevig vislijn. Een panorama 80.. Eheim 2211 is een leuk maatje
 
Inderdaad, mesje. Zo klaar.
De kitresten deed ik met een verfkrabbertje en wat azijn.
 
Helemaal top, ik vind het zo ontsierend! Heb je een bak van zoveel liter en dan neemt zo'n lelijke kolom je weer ruimte af.
Ik zal eens kijken voor die Eheim, lijkt me altijd een goede koop.
 
Voor de 80 een Ecco 2234.
Of de Eheim 2024.
Heb je meer volume,EN kranen .
Handiger met schoonmaken.
Kijk op MP>laats.
 
Nou hij is er al uit haha! Hij zat echt op 4 puntjes vast maar.
Mooi, je hebt optisch zoveel meer ruimte! Morgen even een flinke poetsbeurt en inlezen op de pompen!
 
Denk ook om hoe hoog dat ding mag zijn. Filter moet je kwijt kunnen uit zicht vind ik. Kun je wel een pracht filter kopen maar zou spijtig zijn als je 'm niet kwijt kan omdat 'ie te hoog is. De opmerking over kranen vind ik wat loos, er gaan ook genoeg 2211 en 2213's van de hand met kranen.
 
Ik heb vele tientallen Juwelbakken verkocht waarbij de filter er uit moest, omdat ze naar de andere hoek moesten of er helemaal uit. Een goede ruk voldeed eigenlijk altijd. Daarna met verfkrabber de resten eraf. Dit was meestal voldoende, omdat er doorgaans toch een achterwand tegenaan kwam.
 
jeroenw zei:
Denk ook om hoe hoog dat ding mag zijn. Filter moet je kwijt kunnen uit zicht vind ik. Kun je wel een pracht filter kopen maar zou spijtig zijn als je 'm niet kwijt kan omdat 'ie te hoog is. De opmerking over kranen vind ik wat loos, er gaan ook genoeg 2211 en 2213's van de hand met kranen.

Ja,natuurlijk.

Wie zegt er van niet?
Vind alleen,meer materiaal,en makkelijke bediening.
 
Het is een externe Eheim 2211 geworden, voldoet prima en zo stil! Heerlijk!
 

Terug
Bovenaan