Poging op het droge


Te lang zonder UV zou ik inderdaad niet doen, maar een potje supplement is natuurlijk zo gehaald als het te lang duurt.
Blijkbaar heeft DPD het pakketje bezorgd bij een parcel point hier in de buurt. hij ligt daar volgens de eigenaar van de zaak al 5 dagen, maar het is natuurlijk even een grote moeite om een briefje door de brievenbus te gooien van dat er niemand thuis was op de dag van leveren :rolleyes: Net nog snel het pakketje gehaald en gelijk de uv balk geplaatst.

Alleen had wel nog vanmiddag even vitamine D besteld wat al onderweg blijkt te zijn, maar die kan ik gewoon lekker bewaren voor het geval de balk ''ooit'' stuk mag gaan. :D

Hij zit nu gelijk de hele avond al onder de lamp op het raam te zonnen dus hij had het wel nodig.

Heb trouwens ook nog bamboe besteld want ik wil eigenlijk toch dat die een hele grote ruimte heeft met wat meer gladde oppervlaktes, dus het idee is om die tak eruit te halen en bamboe er voor in de plaats te zetten maar wel op precies dezelfde plaats als waar het hout nu staat.
 
Blijkbaar heeft DPD het pakketje bezorgd bij een parcel point hier in de buurt.
Ik koop geen goederen meer bij bedrijven die leveren via DPD, wat een flut bedrijf is dat zeg. Is niet de eerste keer dat ik achter mijn, niet door hen geleverde pakketten aan moet gaan. En ze voelen zich nergens verantwoordelijk voor.
 
Ik koop geen goederen meer bij bedrijven die leveren via DPD, wat een flut bedrijf is dat zeg. Is niet de eerste keer dat ik achter mijn, niet door hen geleverde pakketten aan moet gaan. En ze voelen zich nergens verantwoordelijk voor.
Ik normaal gesproken ook niet maar er werd mij eerst gezegd dat er door DHL geleverd zou worden, dus ik dacht ''Oké dat vind ik best'' totdat ik vanmiddag een reactie kreeg van de webshop waarin ze zeiden van ''Ja we hebben het toch met DPD verstuurd want het pakketje is wat groter dan normaal'' waarin dus bleek dat die al 5 dagen op een ophaalpunt lag en ik maar de track en trace blijven checken van DHL...

Maarja we hebben het nu gelukkig allemaal binnen, morgen of overmorgen verwacht ik nog Phelsumax wat echt goed krachtvoer blijkt te zijn. Ben benieuwd :D
 
In ieder geval veel plezier met jouw nieuwe spulletjes.
 
Het beestje zal er veel plezier aan hebben hoop ik, maar misschien is Phelsumax best lekker voor zowel dier als mens aangezien het best lekker ruikt :D

Morgen komt dan een paar meter aan bamboe binnen met verschillende diameters.

Ook heb ik nog een andere t5 ergens besteld, namelijk een daglicht lamp met een CRI van 96+! en een kelvin waarde van 5500k.
Dit zal het beestje ook wel veel goed doen :D

20180124_155057.jpg
20180124_155107.jpg
 
Hier weer eveneeen update met bamboe erin.
Het ziet er opzich niet eens zo slecht uit, vind het alles wel een beetje breken, tuurlijk wordt het mooier als de planten wat meer gaan groeien maar dat is gewoon wachten natuurlijk.

Jimmy (ja zo heet die vanaf nu) eet wel redelijk goed, hij is dol op het complete diet van phelsumax en kan het ook zelf nu vinden in de bak.

Krekels eet die wat moeilijker, maar pakt ze opgeven moment wel.

Potje wat je ziet heb ik zelf in elkaar geknutseld met bamboe en een zuignap.

Hier dan wat plaatjes.
20180127_190052.jpg
20180127_190107.jpg
20180127_190153.jpg
20180127_190121.jpg
 
Netjes gedaan zo met de bamboe Peter, ziet er goed uit.
 
Erg mooi gemaakt zo. Waar heb je meer plezier aan? Aquarium of terrarium?
 
Prachtig zo en wat heb je dat potje mooi gemaakt! Heel creatief weer :thumbs:
 
Goedgekeurd! prachtig man!
Toch wel? :D Gelukkig maar!
Netjes gedaan zo met de bamboe Peter, ziet er goed uit.
Bedankt! heb nog zat over kwa bamboe. Dus als ik nog iets erin wil zetten kan het altijd :D
Erg mooi gemaakt zo. Waar heb je meer plezier aan? Aquarium of terrarium?
Daar zou ik echt niet uit kunnen kiezen, waarschijnlijk momenteel het terrarium maar dat komt omdat je er natuurlijk nu de hele tijd mee bezig ben en het allemaal zo nieuw is. Vooral het maken van alles is leuk, lekker creatief bezig zijn :D
Prachtig zo en wat heb je dat potje mooi gemaakt! Heel creatief weer :thumbs:
Past er wat beter bij dan een cupholder van steen die ik nog had :D
Bedankt, vind dat het project wel goed gelukt is!
 
Prachtig! Heel leuk diertje!
Ja echt geweldig, blijf er de hele avond na kijken! Daarnet nog even 2 krekels gevoerd en toen had die al genoeg, moeten hem natuurlijk niet dwingen hé :D
Kijkt ook zo lekker ondeugend :D
Ja echt geweldig zo'n beestje, ook als de sproeiers aangaan, dan gaat die ineens alles van het blad aflikken en vervolgens z'n ogen nog schoonlikken haha
 
Ja echt geweldig, blijf er de hele avond na kijken! Daarnet nog even 2 krekels gevoerd en toen had die al genoeg, moeten hem natuurlijk niet dwingen hé :D

Ja echt geweldig zo'n beestje, ook als de sproeiers aangaan, dan gaat die ineens alles van het blad aflikken en vervolgens z'n ogen nog schoonlikken haha
Tis dat je niet echt in de buurt woont, anders was ik graag een keer komen kijken
 
Het blijft een prachtig beestje, hoe lang is hij nu?
 
Eerste vervelling van Jimmy mee mogen maken, duurde maar 15 minuten en vervolgens at die z'n vel weer op om geen sporen achter te laten :D

Zit die misschien nu weer lekkerder in z'n vel :sorry:
20180130_174551.jpg
 
Eerste vervelling van Jimmy mee mogen maken, duurde maar 15 minuten en vervolgens at die z'n vel weer op om geen sporen achter te laten
Dan krijgt hij in ieder geval voldoende Vitamine D3 en UV-B binnen.
 
Dan krijgt hij in ieder geval voldoende Vitamine D3 en UV-B binnen.
Dat is inderdaad iets wat ik graag wou weten, dus nu heb ik mijn antwoord.
 
Super, zoals hij met die ondeugende oogjes kijkt. Waarschijnlijk heeft hij honger, hahaha
 
Kleine monster dat even lekker een krekel aan het eten is bepoederd met phelsumax.
Sorry voor de matige kwaliteit, moest best snel zijn :sorry:

 

Terug
Bovenaan