Please help!


B

Busteros

Guest
Na 20 jaar weer mijn aquarium van de stalling gehaald.
Eerste 6 weken prima. Bij eerste schoonmaak vd wanden de dag erna is het water troebel geworden.
Naar de winkel...
- nieuwe filter geïnstalleerd, geen effect.
- waarden water gemeten, alles oké, beetje hard maar niets bijzonders.
- op aanbeveling 3/4 van het water vervangen met Aqua Safe behandelen, na deze handeling is het water niet alleen weer troebel maar ook melkachtig. Zie foto.

Tips anybody?

Bekijk media item 951
 
Bacteriebloei, bacterie werking in het water waar je alleen met wat tijd hooguit een paar dagen weer vanaf bent, niets ernstig en veelvoorkomend met opstartende bakken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat snelgroeiers erbij plaatsen zal ook helpen en zoals Ton al zegt zie je dit vaker. Ik zie ook een vis. Is dat een Goudvis?
 
Bacteriebloei, bacterie werking in het water waar je alleen met wat tijd hooguit een paar dagen weer vanaf bent, niets ernstig en veelvoorkomend met opstartende bakken.

Die staat al 6 dagen zo.... ik maak me zorgen erover.
 
Sorry voor het slechte nieuws;)
Goudvissen zijn groepsdieren ze willen dus minimaal met 5 in een aquarium. Sluierstaarten hebben minimaal een meterbak nodig en 50L per vis. Goudvissen hebben min. een 2 meter bak nodig en 100L per vis, liefst groter.
Goudvissen zijn ernome vervuilers, je hebt dus een groot filter nodig en min. 50% per week verversen.
Jou vis zwemt dus gewoon in zijn eigen vervuiling en kan hieraan doodgaan, hierdoor krijg je ook bacteriebloei geloof ik.
Wat je nu moet doen:
Dagelijks 50% minimaal verversen.
Grotere bak halen, vissen erin doen en daarna elke dag je NH3 en NO2 in de gaten houden, meet je iets direct verversen. ;)
 
vandaar ook de vraag of het een Goudvis was want daar is de bak te klein voor. Snelgroeiers zijn stengelplanten zoals Waterpest en Hoornblad bijvoorbeeld.
 

Terug
Bovenaan