Platy vrouw nog steeds niet bevallen...


L

Lise en de visjes

Guest
Hoi!

Ik heb een aantal zwangere platyvrouwtjes. Eentje daarvan hangt nu al 3 dagen een beetje achterin en haar buik staat bijna op ontploffen. De buik is een beetje vierkantig en het 'gat' waar de babyvisjes uitkomen is opgezwollen. De vorige vrouwtjes die dit hadden bevielen toen al na een dag, maar bij dit vrouwtje duurt het nu al drie dagen. Is dat normaal? Moet ik haar apart zetten? We hebben besloten om de kleintjes nu niet op te vangen, we laten de natuur gewoon zijn gang gaan en zien wat er van over blijft. Hier is een foto van het vrouwtje (kwaliteit is zeer slecht want heb het met mijn mobiel genomen omdat de batterij van het fototoestel leeg is):
1hq83PpKAKmdZbcDxTD1q7WFdoyznjmm.jpeg


Groetjes!
 
Oeps vergeten, zal eens even wat leuke foto's zoeken :)
Maar jij denkt dus dat ze wel degelijk zwanger is?
 
Ik zie een zwarte vlek ja, maar ik dacht, dat ga ik niet zeggen, want dat komt enkel bij guppy's voor maar dat kan dus ook bij Platy's?

@ Botia, ik heb foto's geplaatst ;)
 
Weet iemand trouwens waar je drijfplanten kan bestellen? Want in de dierenwinkels hier verkopen ze dat niet...
 
Ze lijkt idd zwanger te zijn en leuk dat je de foto's hebt geplaatst. ;)
 
Lise en de visjes zei:
Weet iemand trouwens waar je drijfplanten kan bestellen? Want in de dierenwinkels hier verkopen ze dat niet...

In dierenwinkels niet ??? Slechte dierenwinkels dan, probeer eens een tuincentrum de vijverafdeling
 
Ja ze hebben soms waar hun vijvervissen staan wel wat drijfplantjes, maar ik vind die er dan altijd zo bruin uitzien...
 
Haar buik kan nu elke moment ontploffen, zo dik is hij!
Volgens mij gaat het nu wel snel gebeuren want ze tilt haar staart soms al omhoog.
Hier een foto die ik net maakte:
w9egZpUttOD5jDG59Ew0udm6W1HGsXFd.jpeg

Ben benieuwd!
 
Toen ik net thuiskwam, zag ik dat het vrouwtje overleden was, toen ik beter keek, zag ik dat haar buik niet vol zat met babyvisjes, maar met vocht! Wat stom en dom van me! Wat als ik het nou eerder had gezien...toen ik haar eerst goed bekeek kon ik echt geen vocht zien, en gisteravond zag ik ook niets, tot nu dan...

R.I.P. mijn Platy vrouwtje :(
 
Tja, ook dit een deeltje van het leven.
Maar was geen waterzucht,he.
Had de borst meer uiteen gestaan.
Toch zonde van het visje.
 
Dacht ook eerst aan waterzucht maar ze had nog een mooi oranje kleur en haar schubben waren mooi glad en ik haar vinnetjes was geen enkel scheurtje ofzo. Vindt het echt jammer, ze was tot nu toe de grootste van mijn kleintjes...
 
Vervelend! Ik heb ooit precies hetzelfde gehad met een platy, maar volgens mij heeft hij een mooi leventje bij je gehad ;)
 

Terug
Bovenaan