Platy plots agressief


Kirstimari

Active member
Lid geworden
21 april 2021
Berichten
27
Leeftijd
32
Hoi,

Wie weet wat te doen, of afwachten??

Ik heb 5 plaatjes, eerst 6.
2 mannetjes, wat altijd super goed samen ging.

1 mannetje en zijn vrouwtje waren altijd samen.
Jammer genoeg was dat vrouwtje al een jaar lang mager, maar at goed, zwom goed, nooit wat geks aan haar gemerkt. Bleef mager. Nu is ze plots overleden.

Het mannetje en zij waren letterlijk altijd samen.

Nu ze overleden is, is dit mannetje plots agressief naar alle overige plaatjes...

Hebben plaatjes een rangorde?
Sluiten ze misschien innige banden en mist hij haar nu??

Ik weet wel zeker dat het met haar overlijden te maken heeft. Aangezien hij haar zelfs leek te beschermen terwijl ze op de bodem lag. Andere vissen mochten niet in de buurt komen.

👋🏻
 
Bijzonder. Toen ik zelf platy's had, zag ik inderdaad wel dat er een bepaalde rangorde was. Maar taferelen zoals jij ze hier omschrijft? Nope. Apart menneke.

Ik denk haast niet dat er veel diepgaandere dingen bij zo'n vis spelen dan bezitterigheid/fysieke aantrekking/agressie e.d..

Maar wie weet hebben we hier wel te maken met een uitzondering. Een verdrietige, zich onbegrepen voelende Romeo die van frustratie om zich heen hapt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Bijzonder. Toen ik zelf platy's had, zag ik inderdaad wel dat er een bepaalde rangorde was. Maar taferelen zoals jij ze hier omschrijft? Nope. Apart menneke.

Ik denk haast niet dat er veel diepgaandere dingen bij zo'n vis spelen dan bezitterigheid/fysieke aantrekking/agressie e.d..

Maar wie weet hebben we hier wel te maken met een uitzondering. Een verdrietige, zich onbegrepen voelende Romeo die van frustratie om zich heen hapt. ;)
Hahaha geweldige reactie.

Laten we het daar maar op houden, bij deze is zijn naam romeo. Hopelijk claimt hij snel een nieuwe julia zodat hij de rest met rust laat 🙄🤣
 
Bijzonder. Toen ik zelf platy's had, zag ik inderdaad wel dat er een bepaalde rangorde was. Maar taferelen zoals jij ze hier omschrijft? Nope. Apart menneke.

Ik denk haast niet dat er veel diepgaandere dingen bij zo'n vis spelen dan bezitterigheid/fysieke aantrekking/agressie e.d..

Maar wie weet hebben we hier wel te maken met een uitzondering. Een verdrietige, zich onbegrepen voelende Romeo die van frustratie om zich heen hapt. ;)
Romeo heeft een nieuwe julia gevonden, de bak is weer rustig haha
 
Haha mooi om te horen! Eind goed, al goed. :p


perform bugs bunny GIF by Looney Tunes
 
Een rangorde "kan" altijd ontstaan. Zo ook bij platy's. Doch is dat niet altijd het geval. Maar het kan nogmaals, wel voorkomen. Monogamie komt voor doch bij eierlevendbarenden is dat vrij zeldzaam.
 

Terug
Bovenaan