Plastic op glas lijmen


Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Berichten
1,266
Locatie
Assen
Mijn waterlijn staat momenteel op ongeveer 5mm onder de rand van de droogkamer. Op zich geen punt, maar als ik in de bak werk krijg ik natuurlijk wat 'golfslag' en ik ben toch wat benauwd dat er dan wat overheen gaat.

Als oplossing wil ik daarom de boel wat ophogen en mijn lfs heeft me daarvoor een kam meegegeven, zoals die ook wel bij een overloop gebruikt worden. Als ik die plaats, dan heb ik zo 2 cm extra hoogte en een fijner gevoel.

Nu is alleen even de vraag hoe ik die kam het beste bovenop het glas van de droogkamer kan plakken. Ik heb Bison glaskit in huis, maar werkt dat ook met kunstof op glas? Andere optie (die ik in huis heb) is Pattex Geen Spijkers en Schroeven Waterproof, wat kunstof op glas zou moeten kunnen lijmen, maar ik normaliter dus niet in een bak zou gebruiken.

Nu zit dit natuurlijk wel boven water, dus dacht ik: Als ik het nu eens verlijm met de Pattex en dan daarna afdicht met glaskit. Dan kan de Pattex geen contact met het water maken en ik heb geen kans dat de boel los raakt.

Is dit een goed idee, of zijn er betere opties?
 
Je kunt gewoon kit gebruiken. Zolang er geen druk op komt moet het niet loslaten. Een aquarium van bv. glas met een plexiglas voorkant zul je niet kunnen maken, maar om een kam te installeren, of om een kunststof achterwand op zijn plaats te plakken werkt het perfect ;) Zelfs voor het afdichten van pvc doorvoeren kun je bison glaskit gebruiken.
 

Terug
Bovenaan