Plastic onderrand Eheim aquarium zit los en er nu ook af.


Franklin

Member
Lid geworden
10 december 2020
Berichten
14
Leeftijd
62
Van mijn Eheim aquarium zit de zwarte plastic rand waar het aquarium in rust los, en is er nu ook helemaal af.

Het voelde heel erg vet aan die rand. (is dat bekend bij Eheim, hoort dat zo??)

Ik heb alles goed schoongemaakt met sopje, maar het blijft vettig.

Maar hoe kan ik deze rand nu het beste vast zetten?

Met gewone siliconenkit?

Mag natuurlijk geen dikke kloders zijn, anders zit het aquarium er niet meer recht in.

Zijn er nog meer zaken waar ik aan moet denken?

En na het vastlijmen? bak gelijk weer op het frame zetten? Aquarium heb ik nu even op zijn kop, zodat ik alles goed schoon kan maken.

betreft een Eheim 100 cm bak.


Hoor graag,
 

Bijlagen

  • 20231024_211530.jpg
    20231024_211530.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 44
  • 20231024_211510.jpg
    20231024_211510.jpg
    2.3 MB · Weergaven: 45
Ik gebruik zon rand nooit en zet de bak liever op een vlakke ondergrond met een schuimmatje er tussen eigenlijk.
 
Ik heb ook Juwel bakjes gehad van 60cm waar dit los bijzat. Als er in de rand geen oneffenheden zitten dan is er niks loos denk ik.
 
Dat randje is vooral cosmetisch.
Ook tijdens vervoer heeft het wel nut, bijvoorbeeld ergens tegenaan stoten tijdens het tillen.
Verder zie ik alleen nadelen van dat randje.
Zo kan ik me indenken dat de gewichtsverdeling van de bodemplaat niet echt lekker meer is met zo'n verdikking langs de rand.

Ik liet hem lekker weg.

Mocht je hem weer terug willen plaatsen dan kan dat inderdaad met wat siliconenkit.
Maar gewone Bisonkit kan ook.
Als het aquarium er eenmaal op staat zal het zo gauw niet meer los gaan, vermoed ik. ;-)
 
Franklin, gaat het om een nieuw aquarium Waarbij je dit hebt opgemerkt.
Deze strip, indien los meegeleverd? hoef je niet vast te lijmen jou aquarium staat daarin en zorgt dat het aquarium dragend is op de 4 staande ruiten.

Een Eheim aquarium heeft immer een veilige glasdikte waarbij het niet noodzakelijk is om een dergelijke bak geheel te ondersteunen door een bodemplaat of wat dan ook. Eheim verkoopt hun bakken met een stevig onderstel waarbij ze misschien wel afraden om iets of wat dan ook op de bodem te leggen.

Plak deze strip eventueel op en aan de bodem van het aquarium met dunne tape en plaats deze op het onderstel, of leg de strip op de dragende ombouw en zet de bak erop.
 
Dank allemaal voor de reacties.
Uiteindelijk met tape vast gezet en voorzichtig er onder uit getrokken.
Bak staat nu te zetten (voor helft gevuld, verder nogniets), althans zo noem ik het
 
Franklin
Begrijp ik het goed dat je de kunststof, rand hebt verwijderd, het leek mij wel de bedoeling dat zoals bedoeld de bak in deze rand blijft staan ,op het onderstel mede ook en zie de reactie hierboven van Edwin.Volgens mij is het ook een soort van pvc hoekprofiel.
 
Frog,

Nee de plastic rand heb ik niet verwijderd.
 
  • Leuk
Waarderingen: frog
Snap het franklin, je hebt de tape weggetrokken.
 

Terug
Bovenaan