Plantenschema lido 120


K

Kevbtr

Guest
hallo allen! Eindelijk is het zo ver!! Ik heb een lido 120 aangeschaft!!

Ik wil aan het eind van de middag planten halen en ben tot het volgende plantschema gekomen. Ik zou graag tips en adviezen horen van jullie. Hartelijk dank daarvoor!

image.jpg
FDE93EA6-D2DA-468D-B401-D8A8B72FD3AB.jpeg
5C801A80-7298-4BAA-95F4-C3E2B2837A1F.jpeg


image.jpg
 
Zeer handig ben zelf ook bezig met het inrichten van me lido 120 bak ben benieuwd hoe het er uit kont te zien zie graag foto,s voorbij komen.:D
 
Leuk ingericht met dat hout en verder heb ik niet gelijk op of aanmerkingen. Succes met de bak alvast.
 
Goed bezig zo, zorg ervoor dat de Ludwignia goed in het licht staat, uiteindelijk als de planten wat gegroeid zijn zal je best nog wel wat gaan aanpassen, wat voor plantenvoeding wil je in de bak gaan gebruiken?
De Echinodorus en de Ludwignia willen graag voeding bij de wortels hebben.
 
image.jpg
Ik heb geen voedingsbodem. Bij de wortels wil ik een voedings tablet plaatsen. Tevens voeg ik het bovenstaande toe. Haha voor ik reclame ga maken...deze toevoegingen zijn er ook van andere merken zoals tetra hs aqua etc
 
Ik zou eerst in een water druppell test investeren dan in potjes, de easystart is niet perse nodig en de ferro zit dacht ik ook al in de Profito, verder zou ik de Carbo alleen gebruiken waar nodig en niet als vast onderhoudsmiddel.
 
Water druppel test? Dat ken ik niet?
Ik heb deze producten samen in het verleden met perfect resultaat gebruikt. Vandaar dat ik er gemakshalve van uitgegaan ben dat dit deze keer weer zo zou gaan. Bedankt voor de tips. Dat scheelt uitgaven in het vervolg.
 
Dat vind ik een goed idee! Bedankt.
 
Mij valt op dat je de instroom en uitstroom tegenover elkaar heb hangen. Het best hang je die aan 1 kant zodat je een betere stroming in de bak krijgt.
Ik weet niet welke Vallisneria je in gedachte hebt maar als het er een is die het wateroppervlak bereikt, die vind het volgens mij niet zo leuk om in sterke stroming te hangen. Met de plaatsing die je nu in gedachten hebt hangt hij wel erg in de uitstroom lijkt mij. Just my 2 cents.

Edit, er van uitgaande dat je de uitstroom naar links verplaatst. Ga je de instroom rechts hangen heb ik niks gezegd ;)
 
Bedankt voor de tip! Ik heb de instroom en uitstroom nu beide links zitten.
 
image.jpg
Vandaag dan eindelijk plantjes gehaald... dit is het tot nu toe... ik ben nog niet helemaal tevreden maar ben het voor nu even zat :)
 
Als je uitgaven wil besparen moet je eens bij aquariumbemesting.nl kijken.
Hun cms+b is stukken goedkooer dan profito en ook de carbo is daar goedkoper.
En ja het is minstens net zo goed.
 

Terug
Bovenaan