plantenbestand aanpakken.


V

visje@water

Guest
omdat ik mijn plantenbestand wil gaan aanpakken hoop ik op een paar tips.

heb nu nog vooral veel snelgroeiers (en lange planten met kleine bladeren) ivm opstarten aquarium.

4MUe8M2suivta199zQY5OSnxgdbAhVGp.jpeg


omdat ik hier op ben uitgekeken en het gewoonweg geen mooie planten vind wil ik dit binnenkort gaan aanpakken.

als ik dan kijk naar andere leden zie ik veel mooie planten en mooi ingerichte aquariums.

ben eigenlijk opzoek naar groene planten met mooie grote bladeren die niet te veel eisend zijn.

net als bijvoorbeeld javavaren?
mogen planten voor achterin en midden zijn.

iemand die er een paar kan aanraden, heb al op verschillende online winkels gekeken maar word daar niet veel wijzer van
 
Je zou ook wat rode planten tussen het groen kunnen plaatsen. Wat planten met grote bladeren zijn natuurlijk de echinodorus soorten. Maar een hygrophila soort(bijv de corymbosa, siamensis) heeft ook mooie bladeren.
 
Inderdaad echinodorus soorten. Zie dat je nu veel kleinbladerige planten hebt.
Javavaren kan het beste op het hout gebonden worden (bijv. op dat hout links van het midden).
 
De hoogteverschillen van voor naar achter zijn te groot waardoor je een muur effect krijgt,plantengroepen staan om en om inplaats van bijelkaar,zwaardplant staat te veel weggedrukt.
ik zou proberen een v-scape met een dieptepunt op eenderde van de bak te maken.
Je hebt mooie planten waar je mee aan de slag kan,en evt. later de bak afmaken met wat bovengenoemde id��n.

succes.
 
Ga met Jodocus mee. Hergroeperen en lekkere grote bossen maken van dezelfde soort bij elkaar. Achterin op een derde van links of rechts een doorkijkje open laten naar je achterwand...geeft diepte in je bak.
Dan de middenlaag planten hergroeperen en dan de voorbeplanting.
Je hebt al lekker veel planten die je allemaal kunt gebruiken..zou zonde zijn om die weg te doen.
Daarna kun je kijken waar je een grootbladige plant als een echinosoort kwijt kan en een roodbladige plant voor het accent.
 
als je goed kijkt zie je rechts langs de grijze steen een rode lotus, deze is al flink gegroeit maar nog steeds geen grote bos.

het is dus mooier om grote groepen van dezelfde soort te maken, daar zal ik eerst is wat mee gaan doen idd.
dit is hoe ik hem met indraaien heb ingericht en nog totaal zonder enig plan.
 
Ja ik zie je lotus...prima plant toch.
Hergroeperen soort bij soort en dan wijst het zich vanzelf. Je planten zien er goed uit en bij indraaien prima om zoveel snelgroeiers/zuurstofplanten te gebruiken.
 
word idd een mooie plant daar is ook niets mis mee. ;)

en dan die v-vorm over de lengte van de bak laten lopen?

en dit gewoon zou maken door te snoeien of echt planten te zoeken die die hoogteverschillen hebben?
 
V vorm vanaf voorkant wat breder schuin naar ( steeds smaller wordend) naar achterwand laten lopen.
 
alles eruitgehaald en bij elkaar gezet en gesnoeid, lijkt wel of ik de helft minder planten heb :D

maar even opzoek om het weer op te vullen.

GAi2t1vEhz900SNACQf5VfBEkIGllCki.jpeg
 
Wat denk je ervan om je mosballen rechts voor de stenen neer te leggen en op de plek waar je mosballen nu liggen je echino te zetten. Is mooi dan dat lichte groen achter dat hout.

Maar is nu al veel ruimtelijker..prima zo.
 
mosballen liggen altijd overal en nergens, maar ik zie je punt :p

ga zsm niewe planten bestellen/halen en die zullen ook daar achter het hout geplaatst worden.

heb op het oog voor op de achtergrond

Echinodorus argentinensis
Echinodorus martii/major

en nog opzoek naar wat middenplanten, vind het aardig kaal zo :p
 
Mooie echino's ...doe bij de wortels een kleiballetje..vinden ze fijn.

Je kan ook je pogostemon helferi veldje op de voorgrond uitbreiden...

Voor het midden misschien kijken voor een crypto- soort.
 
ik heb al een voedingsbodem eronder zitten (niet ideaal maar je beginnend aquariaan smeren ze je alles aan he) is dit niet voldoende?

naar de cryptoos zal ik ook eens kijken
 
Dan geen kleiballetjes erbij. Als de voedingsbodem is uitgewerkt dan wel.
 

Terug
Bovenaan