Planten worden bruin?!


P

Pieter@dejonge

Guest
Hallo,

Even een vraagje. Ik heb enkele planten voor in mijn aquarium besteld (allemaal via dit forum en van allemaal verschillende personen) maar nu lijkt het erop dat elk plantje een beetje bruin word, deels kapot gaat of er kleine algjes op komen.

Alles komt in goede staat binnen, die zet ik meteen na ontvangst in het aquarium en dan na een week worden ze minder mooi. (Foto's volgen nog).

Nog enkele info over de bak: Het is een RIO 300 (als ie leeg is 350L), er zitten discusvissen in en een stuk hout. Op dat hout groeien helaas enkele haartjes dus als het gaat schimmelen, wat dan? Verder is de temperatuur in de bak altijd tussen de 27 en 29 graden en heeft het water een PH van 7,2. De plantjes die erin staan zijn: rode ludwigia, hooivorkje, vallisneria en sag. Subsulata.

Kunnen jullie me helpen? Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Pieter de jonge
 
Mogelijk moeten de plantjes nog wennen aan jou water. Zelf zet ik de plantjes eerst een nachtje in een emmer schoon/vers water.

Wat voor vissen heb je erin dat je bak zo warm is?
 
Enkel 8 jonge discusvissen.
 
En geen snelgroeiers?
Heb je een foto van je bak?
Gebruik je ook kraanwater?
Draait de bak nog niet lang?
 
Hij draait ongeveer 3/4 weken en het is kraanwater. Foto's volgen nog (morgen). Ik weet niet wat je precies met snelgroeiend bedoeld. Kun je me dat uitleggen?
 

Terug
Bovenaan