Planten snoeien


Wat voor algeneters het precies zijn weet ik niet het zijn van die kleine die goedkoop zijnDe man van de winkel zij dat die 2 prima samen kunnen omdat ze niet op dezelfde plek in het water leven en de algeneters geen felle kleuren hebben. We hebben ook het risico gelopen en 6 kardinaal tetra's gehaald (onder zware druk van m'n moeder) De winkel had geen mooiere kempvissen dus deze blijft gelukkig nog even.
 
De dwergalgeneter? Otocinclus? Wordt graag ik een groepje gehouden en is niet aan te raden voor een verse bak. Toch wel een bak die een paar maand draait is een must, omdat het vissen zijn die niet zo makkelijk op voeding van ons afkomen en in een ingedraaide bak ook natuurlijke voeding kunnen vinden
 
Volgens mij is het deze. Deze heb ik altijd gehad en dat ging altijd goed.
 
1 algeneter is dood en de ander is ook niet goed te pas waarom weet ik niet want de avond ervoor zaten ze rustig op een plant algen te eten. Ook gaat 1 plant aan de onderkant dood en de anubias heeft wat rotte bladeren. Ik ben 2 dagen geleden begonnen met easy Carbo dus ik hoop dat dat helpt.

IMG_20180902_182752.jpg


IMG_20180902_182803.jpg


IMG_20180902_182706.jpg


IMG_20180902_182751.jpg
 
De andere algeneter is weer beter. Denk dat het komt door het water heb 1/3 de verwisseld en het gaat weer goed.
 
Zoals ik aangaf zijn het vrij gevoelige visjes die echt wel natuurlijke voeding in een bak moeten hebben. Daarnaast heb je waarschijnlijk veel te veel vis in je bakje, welke eigenlijk voor een betta geschikt is, waardoor je waterwaarden niet optimaal zullen zijn. Ook dit zal mogelijk meespelen in het overlijden van je vis
 
De andere algeneter is ook dood. Ik doe er per dag 0,5ml in en de andere vissen hebben er geen last van. Natuurlijk voedsel is er genoeg want ik heb al alg problemen gehad en een vis moet toch een dag zonder kunnen.
 
Ze leven niet van algen maar van de micro-organismen op de algen. Dat het algeneters zijn is een wijd verbreid misverstand. Daarom dat ze eigenlijk ook alleen voor bakken die al maanden draaien worden aangeraden. En dan nog...
 
Omtrent de oorspronkelijke vraag: Laat de planten gerust even doorgroeien en snoei de nodige gepast zodanig, dat je de 'nieuwe' plantjes kunt herplanten.
 

Terug
Bovenaan