Planten snoeien


EmielRol

Well-known member
Lid geworden
15 december 2017
Berichten
130
Leeftijd
28
Hoe moet ik mijn water pest en de ander (kan naam hier niet van snoeien)?
IMG_20171219_182925.jpg
IMG_20171218_212836.jpg
 
Je kan gewoon een top eraf knijpen of knippen en deze herplanten. Het onderste deel kun je laten staan als je dat wil maar als het minder mooi is dan gooi je dat gewoon weg.
Als ik het zo inschat zou ik zelf zo n 10cm van onderen eraf halen en de toppen terugplaatsen en het minder mooie onderste deel weggooien.
 
Je kan gewoon een top eraf knijpen of knippen en deze herplanten. Het onderste deel kun je laten staan als je dat wil maar als het minder mooi is dan gooi je dat gewoon weg.
Als ik het zo inschat zou ik zelf zo n 10cm van onderen eraf halen en de toppen terugplaatsen en het minder mooie onderste deel weggooien.
Okee bedankt
 
Nog even een tipje, zet ze eens wat meer naar achter in de bak met een afstandje van een cm van elkaar en zoek er nog een paar andere mooie planten bij.
Dan een zwarte achtergrond (plakplastiek of verven) nemen, eventueel een stuk hout of steen erin plaatsen, daar zal de boel een stuk van opfleuren.
De verwarming kan je ook gewoon in een hoek rechtop plaatsen met de zuignappen tegen de ruit.
 
Hoe houdt de Waterpest zich tot nu toe? Volgens mij is dit een foto van eerder dus ik ben wel benieuwd.
 
De verwarming kan je ook gewoon in een hoek rechtop plaatsen met de zuignappen tegen de ruit.
Zou dan ook gelijk de pomp naar achteren in een hoek plaatsen, oog direct wat ruimer als je inderdaad de plantjes wat herschikt. :)
 
Hoe houdt de Waterpest zich tot nu toe? Volgens mij is dit een foto van eerder dus ik ben wel benieuwd.
Beetje het zelfde maar, aan de bovenkant redelijk sterk onderkant is minder
 
Nog even een tipje, zet ze eens wat meer naar achter in de bak met een afstandje van een cm van elkaar en zoek er nog een paar andere mooie planten bij.
Dan een zwarte achtergrond (plakplastiek of verven) nemen, eventueel een stuk hout of steen erin plaatsen, daar zal de boel een stuk van opfleuren.
De verwarming kan je ook gewoon in een hoek rechtop plaatsen met de zuignappen tegen de ruit.
Ja klopt ben alleen niet echt meer bezig geweest met het interieur, mijn planten zijn voor mij nu het belangrijkste als ik zie dat ze over langere tijd goed groeien zal ik de kom opnieuw weer indelen
 
Hoe houdt de Waterpest zich tot nu toe? Volgens mij is dit een foto van eerder dus ik ben wel benieuwd.
Momenteel ziet het er zoals dit uit wat zal ik doen de Waterpest behouden of er uit gooien?
IMG_20171222_122743.jpg
IMG_20171222_122731.jpg
 
Snoeien en de mooie toppen weer terug plaatsen. :)
 
Zoals Lex ook al aangeeft zou ik nu eerst de mooie toppen herplanten en de onderste stukken dan weggooien en afwachten hoe het zich zal houden. Weggooien kan altijd nog denk ik;)k
 
Ja
Zoals Lex ook al aangeeft zou ik nu eerst de mooie toppen herplanten en de onderste stukken dan weggooien en afwachten hoe het zich zal houden. Weggooien kan altijd nog denk ik;)k
Ja idd, heb ik nog een vraag ik heb vloeibare, co2 gekocht maar hoe kan ik bereken hoeveel gram solute hier in zit of is dat een beetje het geheim van het vak?
151395023036718069961.jpg
 
Ja
Ja idd, heb ik nog een vraag ik heb vloeibare, co2 gekocht maar hoe kan ik bereken hoeveel gram solute hier in zit of is dat een beetje het geheim van het vak? Bekijk bijlage 238678
Aanvulling ik ben dus gelezen dat gemiddeld 30ppm goed is voor plant en vis zo ver ik mijn heb laten informeren
 
Dit is iets anders dan echte co2 en dat kun je denk ik niet in mg/l uitdrukken zoals co2. Ik zou de aanbevolen hoeveelheid gebruiken want je hebt niet echt planten die moeilijk zijn. Zonder co2 in de bak zou ik de 1 ml per 50 liter dus aanhouden.
 
Ja dat was ik idd ook van plan maar stel bij andere geïsoleerde groei supplementen voor mijn planten kan, kan ik dan wel een berekening gebruiken om beter verstand te krijgen van de aanbevolen dosseeringen en solutie?
 
Easy Carbo is een andere koolstofbron dan CO2. Je kan dan niet Easy Carbo gaan doseren op 30 ppm CO2. Je moet je houden aan doseer voorschrift vermeld op het etiket namelijk 1 to 2 ml per 50 liter aquariumwater.
 
Pk
Easy Carbo is een andere koolstofbron dan CO2. Je kan dan niet Easy Carbo gaan doseren op 30 ppm CO2. Je moet je houden aan doseer voorschrift vermeld op het etiket namelijk 1 to 2 ml per 50 liter aquariumwater.
Okee dat is verder geen probleem maar stel ik koop kalium nitraat en word met kalium nitraat poeder gemaakt is er dan wel een manier om zo'n berekening te maken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Op de gegeven link van rotalabutterfly kun jevwerken met losse chemicaliën en dan kiezen voor stockoplossing of los als poeder toevoegen. Tevens kun je premixed berekeningen maken. Kijk en probeer maar.
 
Pk

Okee dat is verder geen probleem maar stel ik koop kalium nitraat en word met kalium nitraat poeder gemaakt is er dan wel een manier om zo'n berekening te maken?
Met kalium nitraat eerste keer in mijn zin bedoelden ik planten voeding
 
Ik

Rotala butterfly ken ik verder maar ben benieuwd of het mogelijk is om even gecontroleerde bouwen voedingstof mengsel te maken als dat je in de dieren winkel kan vinden
Dan heb je niet goed genoeg gekeken. Je kan bijvoorbeeld van Easy Life de berekeningen maken met Profito, Fosfo, Nitro en Iron.
 
Op de gegeven link van rotalabutterfly kun jevwerken met losse chemicaliën en dan kiezen voor stockoplossing of los als poeder toevoegen. Tevens kun je premixed berekeningen maken. Kijk en probeer maar.
Okee ik snap het idd nu wat beter ook
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan ook all in one planten voeding kopen , ben ik er tevreden over. En ik denk dat de planten die je nu hebt geen speciale wensen hebben, correct me if im wrong
 
Je kan ook all in one planten voeding kopen , ben ik er tevreden over. En ik denk dat de planten die je nu hebt geen speciale wensen hebben, correct me if im wrong
Nee klopt maar wil ook beetje het techniek leren van planten groeien
 
Bak gerenoveerd!
15139589627531906350725.jpg
 
Dat ziet er heel anders uit en zelf zou ik voor de voorgrond wat makkelijke planten erbij zetten zoals bv de Crypto s.
 
Als ik het zo inschat zou ik zelf zo n 10cm van onderen eraf halen en de toppen terugplaatsen en het minder mooie onderste deel weggooien.
Wat hij zegt en plm 1 a 1,5 cm uit elkaar planten in de hoek.
En dan wat andere plantjes erbij.
 
Dat ziet er heel anders uit en zelf zou ik voor de voorgrond wat makkelijke planten erbij zetten zoals bv de Crypto s.
Crypto's hebben een hogere hoeveelheid aan ijzer nodig toch?
 
Crypto s zijn niet veeleisend en in mijn 60cm bakjes doen ze het prima met gewone plantenvoeding en een klei/voedingsbol bij de wortels. Moerasplanten zijn vaak niet veeleisende planten.
 
Crypto s zijn niet veeleisend en in mijn 60cm bakjes doen ze het prima met gewone plantenvoeding en een klei/voedingsbol bij de wortels. Moerasplanten zijn vaak niet veeleisende planten.
Okee bedankt
 
Aquarium aangepast

IMG_20171229_192447.jpg
IMG_20171229_165747.jpg
 

Terug
Bovenaan