Planten rotten weg??


J

Jubkee

Guest
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem waar ik zelf helemaal niet aan uitkom. ik heb sinds 2 weken mijn aquarium opgestart en liep de eerste week prachtig. Maar nu de 2de week beginnen van een plantensoort specifiek de bladeren weg te rotten en eraf te vallen. ook zitten er hier bruine puntjes op, ik heb steeds de rotte bladeren verwijderd.

Ik heb wat foto's zodat u me waarschijnlijk wat beter begrijpt en dat ik niet verwarring ga opwekken..

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Met vriendelijke groet.


Remco
969389jubkee_0_82_20140819_191513.jpg
[/img]
681612jubkee_0_82_20140819_191551.jpg
[/img]
 
Op de een of andere reden krijg ik helaas geen foto ingevoegd. dit vind ik echt heel jammer.
 
Foto s kunnen het verduidelijken.
Een boel soorten moeten wennen aan de onderwaterwereld hoor en verliezen blaadjes.
De Crypto s die verslijmen ook vaak in die situatie.
Dus het kan best helemaal niet zo raar zijn dat het gebeurt.
Maar wellicht kan je de foto eens posten??
 
De foto's alsnog toegevoegd. ik hoop dat het zo duidelijker is.
 
Dat is dezelfde plant op beide foto s dus.
Ik denk dat het met het wennen aan je bak is. Die draait nog maar net en de planten moeten altijd even aanslaan en wennen.
Als dit de enige plant is die dat vertoont dan kan dat heel normaal zijn hoor.

Misschien is het handig als je iets meer over de bak verteld en misschien een foto erbij plaatst.
Zoals hoelang het licht aan is en wat je eventueel toevoegt en de waterwaarden als je die weet.
Maar zoals ik al zei zit de bak in de opstartfase en moet de plant denk ik even aanslaan in je bak.
 
Oke,

Hier het een en andere over de bak.
De afmetingen zijn 60x30x30.

De tl verlichting staat nu z'n 7 uur per dag aan (dit ben ik nog aan het opbouwen naar ongeveer 10 uur).
De thermostaat staat ingesteld op 25 Grade Celsius.

Ik heb er een voedings bodem van HS aqua (Humalit 5 plus).
Ook geef ik elke week 10ml Profito: Professional plant fertilizer.

Ook deze Plant staat er niet meer zo krachtig bij als toen ik ze bij de aquarium speciaal zaak haalden.

Foto aquarium:
528882_0_82_20140819_200254.jpg
[/img]

Foto planten bestand:
http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/ ... 200310.jpg[/IMG]
http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/ ... 200326.jpg[/IMG]
 
Die plant is zich aan het aanpassen aan je aquarium en stoot zijn oude bladeren af. Waarschijnlijk zie je binnenkort nieuwe blaadjes groeien.
 
Ik ga met Jadel mee en je moet er gewoon rekening mee houden dat bij heel veel planten je dit zult zien als je die net in je bak zet. Niet bij allemaal en het ligt er ook aan hoelang ze al bij de LFS hebben gestaan.
Maar je ziet dit vrij vaak hoor. Komt helemaal goed denk ik.
 
Oke, Hartelijk bedankt.

Ik zie het nu al een aantal dagen aan en komt denkik wel gewoon goed.
De waterwaardes zijn gewoon in orde en verder is er geen probleem..
 
Wellicht kan (bio) co2 ook aantal problemen verhelpen, buitenom andere voeding voor planten.
 
Tevens, beantwoord deze lijst:

Welke planten betreft het?
Hoe lang staan je planten al in het aquarium? En hoe lang heb je het probleem al?
Kan je een foto plaatsen waarop het probleem zichtbaar is?
Welke voedingsproducten gebruik je en hoeveel voeg je wekelijks toe? Heb je een bemestingsplan?
Heb je een voedingsbodem? Zo ja, hoe oud is deze?
Voeg je kleibollen toe bij de plantenwortels?
Gebruik je CO2 als bemesting?
Hoe groot is je aquarium?
Welke verlichting hangt boven je aquarium en hoe lang brandt deze?
Heb je ook algen? Zo ja, welke?
Wat zijn je waterwaarden?
Wat is de temperatuur van het water?
Hoe vaak ververs je het water en hoeveel? En welk type water voeg je toe (kraanwater, regenwater of osmosewater)?
Hoe is de stroming in je aquarium (sterkte en plekken met stilstaand water)?
 

Terug
Bovenaan