planten plaatsen nieuw aquarium.


B

blafwaf

Guest
Hoi Mensen,

Ik heb pas geleden planten besteld en die komen snel binnen.
dit zijn:
- Anubias barteri (moederplant)
- Ceratopteris Thalictroides
- Cryptocoryne Balansea
- Hydrocotyle Leucocephala
- Nymphae Red (tijgerlotus)
- Juncus Repens
- Eleocharis Acicularis (Naaldgras)
- Echinodorus Reni
- Microsorium Pteropus (moederplant)
deze planten komen in een 101x40x53 auarium te staan die nog niet gevuld is met water.
kan ik dit plantenbestand eerst een tijdje in een laagje water laten staan en dan sproeien zodat de planten toch enigzins nat blijven? een soort dry start methode, maar meer uit twijfel over de filter die ik wss wil gaan vervangen door een andere. de binnenfilter neemt nogal wat ruimte in (bluwave 05 binnenfilter), zat al in de bak bij aankoop. hoe vaak zal ik op een dag moeten sproeien om te zorgen dat ze het overleven met enkel natte voeten als dit mogelijk is zonder dat ze wegkwijnen/verbranden. wat betreft verlichting zit er 2x t5 sylvania aquastar in. hoe lang zullen ze hiermee overleven? zitten hier nadelen aan? of wat zijn de voordelen?

hebben jullie nog vragen aan mij over dit verhaal of leg ik iets niet duidelijk uit. Let me know en ik geef je zo snel mogelijk antwoord.
 
de planten zullen wss binnen komen met zo´n potje eraan.

gewoon bak vullen met water. planten met potje en al op de bodem zetten, kunnen zo prima nog een tijd vertoeven. wel de verlichting dan al een 8uur per dag aanzetten.
 
En voeg alvast bemesting toe. Dan kunnen ze daar ook al aan wennen.
 
Zoals al is aangegeven zou ik ze gelijk planten en voeding toevoegen. De Blue Wave 05 heb ik ook vervangen voor een JBL 901 want optisch is dat geen mooie filter is mijn mening.
 

Terug
Bovenaan