Planten in net opgestart aquarium


Thijme

Active member
Lid geworden
1 februari 2018
Berichten
35
Leeftijd
41
mijn aquarium draait nu ruim 1.5 week.
Bodem van grind met klei korrels, en mest wekelijks.
Zit nog geen vis in.

Nu zag ik gister bij het water verversen dat er wat groene alg in de bak zit.

Water ververst, meststof weer toegevoegd ( volgens gebruiksaanwijzing) en klaar dacht ik.
Maar vandaag zie ik dat een aantal plantjes doorzichtig worden?! Vast niet goed :S

Het zijn met name de gras achtige planten die dit hebben. Te zien op de voorgrond op de foto.

What to do?!

image.jpg
 
Veel planten moeten wennen aan de nieuwe omstandigheden en dat ga je vaak wel zien. Ik zou even rustig afwachten. Crypto s gaan nog weleens verslijmen bij veranderingen en veel stengelplanten koop je emers en die moeten wennen aan de omstandigheden onderwater.

Hoelang heb je het licht aan?
 
Geef ik misschien ook teveel voeding? Planten schieten de lucht in maar zijn niet mooi vol
Ik geef wekelijks floracarbo volgens gebruiksaanwijzing. Verder nog kleikorrels in de ( grind) bodem. Zie foto

image.jpg
 
Dat kan een lichttekort zijn. Dan zoeken ze het oppervlak op zeg maar. Als je de aanbevolen dosis gebruikt zal dat niet teveel zijn hoor. Met de EI doseren we wel het dubbele dus kwaad kan dat niet hoor.
 
Dat kan een lichttekort zijn. Dan zoeken ze het oppervlak op zeg maar. Als je de aanbevolen dosis gebruikt zal dat niet teveel zijn hoor. Met de EI doseren we wel het dubbele dus kwaad kan dat niet hoor.
Ik heb het licht nu 2x 4-5 uur aan en tussendoor 3 uur uit.
Lijkt wel alsof ze een soort van doorschieten of zo.
 

Terug
Bovenaan