Planten gaan drijven


Ik doelde meer op dat ik voor zag dat ik mezelf al aan ieder deeltje mc een moertje zag zetten. Haha. Voor het geval het om wat grotere plante gaan is het wel een goede tip. Denk dat het grootste probleem bij mij is dat ik alleen grind heb waardoor het niet goed kan blijven zitten
Bouten zijn enkel voor grotere stengel planten die na het verplanten weleens durven gaan drijven als ze volop belletjes afgeven.
Zelf heb ik nog geen mc gehad maar lijkt me dat je mc kleine plukjes kan snijden van 15mm op 15mm endeze plaatsen op 20mm onderlinge afstand plukjes iets in je bodem proberen te krijgen lukt dat niet of beschadig je teveel verzwaren met enkele grindkorrel
 
krijgen die dan clusterswortels? Hoe hebt je het vastgemaakt?
iedere week haal ik die plant uit en kort ik deze wortel +stengel een 10cm in.
Het betonijzer hou ik dan iets lager dan men wortel stengel en bindt deze vast met 1elastiek onder aan het betonijzer 2 de elastiek komt halverwege betonijzer en terug aquarium in.
lap wat ben ik traag in het typen had zeker al die bos ingekort in deze tijd .

Voordeel van mijn snoeien is dat de sterretje van de didiplis diandra altijd groot zijn wat soms een naadeel is in een echte scape bak die eerder de bovenkant trimmen van deze plant waardoor die zich meer gaat vertakken en splitsen en je kleinere sterretjes krijg
 
sorry nog effen wachten ,zal voor het einde van dit jaar zijn heb nu net de crypto's afgemaaid tot tegen de grond

Je houdt wel van grof materiaal begreep ik eerder maar ik zou niet weer een grasmaaier in de bak loslaten hoor :D :D
 
Hoogheid kijk eens bij allie expres rond heb ik de mijn ook vandaan de prijsen zijn er een stuk aangenamer als hier wel voor de roestvrij stalen gaan
Is dat wat ja? Zijn er op Aliexpress 'merken' waar ik dan naar moet kijken? Goedkoop is vaak duurkoop. En zeker op Aliexpress met dit soort dingen ben ik huiverig..
 
Tsja, ik gebruik juist een gebogen pincet (linker plaatje), dan kan ik wat makkelijker zien wat ik doe en het gebogen onderste gedeelte kan dan ook recht de bodem in met de plant er slim in geplaatst.

Probleem is niet alleen dat je recht de bodem in gaat maar ook dat je de plant in het verlengde van de steel vast houdt zodat wanneer je het pincet loslaat je hem recht naar boven kan trekken zonder dat je last hebt van de uitwaaierende blaadjes. Met een gebogen pincet is de kans groter omdat het bovenste deel dus altijd schuin staat dat je ergens achter blijft hangen. Maar goed, jij bent mogelijk handig met zo'n pincet. Zelf heb ik ze beide wel maar merk dat bij juist die lastige plantjes zoals HC, Staurogyne en Micranthenum, afijn die dingen met nauwelijk wortels én klein er toch telkens naar het rechte pincet wordt gegrepen.
 
Probleem is niet alleen dat je recht de bodem in gaat maar ook dat je de plant in het verlengde van de steel vast houdt zodat wanneer je het pincet loslaat je hem recht naar boven kan trekken zonder dat je last hebt van de uitwaaierende blaadjes. Met een gebogen pincet is de kans groter omdat het bovenste deel dus altijd schuin staat dat je ergens achter blijft hangen. Maar goed, jij bent mogelijk handig met zo'n pincet. Zelf heb ik ze beide wel maar merk dat bij juist die lastige plantjes zoals HC, Staurogyne en Micranthenum, afijn die dingen met nauwelijk wortels én klein er toch telkens naar het rechte pincet wordt gegrepen.
Wat je zegt, het zal een bepaalde handigheid zijn.
 

Terug
Bovenaan