Planten gaan dood in garnalen bak


Btw, ze verkopen vak de Waterpest die voor koudwater is bedoeld en die gaat dan vrij snel bruin worden en verslijmen.
 
Ik denk dat mijn laatste vraag niet echt opgevallen is door de oudere reacties die er nog stonden.

Wat ik eigenlijk graag weten wil is: is het beter om het licht van mijn nano bakjes een uurtje langer aan te zetten, dit om de plantengroei te bevorderen? Dit ook omdat ik helemaal geen algengroei en derg. in de bak heb.

Soms heb ik ook het idee dat de kleine hoeveelheid garnalen in de bak niet genoeg vervuiling veroorzaakt om de planten te voeden?
 
Na nog wat verder research denk ik dat mijn probleem licht in een gebrek aan nitraat. Aangezien ik ook vaak last heb van een kaamlaag. Weten jullie een goede en garnaal vriendelijke nitraat die ik kan toevoegen aan de bak?
 
Nitraat te kort kan de plant verzwakken maar heeft verder niet veel met de kaamlaag te maken.
De combi nitraat en kaamlaag heb ik nog nooit van gehoord.
 
Hij zegt dat slechte planten of zeer sterke groei een oorzaak Kan Zijn en adviseert om meer planten voeding toe te voegen in dat geval, maar vooral de bacterie afsterfte, welke ook vaak bij opstartende bakken voor komt.
 
Zelf gebruik ik bij mijn garnalen geen plantvoeding en heb geen last van een kaamlaag, ook geen meetbare nitraat, dus de planten nemen gelijk alles af op het moment dat het wordt gevormd.
 
Hier een reactie op de video en zijn reactie erop:

Hoi dominique ik heb inderdaad wel last van een kaamlaag gehad, door wat meer nitraat te geven is dit bij mij opgelost. Ik heb dan ook behoorlijk veel planten in de bak staan hier.
-----
+Dick precies, zei ik ook in video, blij dat er mensen bevestigen wat ik zeg ;-)

De bakken van mij staan al aardige tijd dus van indraaien lijkt me toch geen spraken meer...
 
Ik ga er niet van uit dat extra nitraat je probleem gaat oplossen, eerder nog wat geduld hebben, maar misschien kunnen andere formers er wat meer van zeggen.
Wat zijn je water waarden nu?
 
Ik kom net thuis heb ik op 2 van de 3 bakken weer een flinke kaamlaag terwijl ik deze gister nog verwijderd had. Alle drie de bakken zijn ommenabij hetzelfde en draaien ongeveer even lang. Het enigste verschil is dat er in de bak zonder kaamlaag een veel grotere groep garnalen zit.

In de twee bakken met kaamlaag zitten er ongeveer 10. In de bak zonder kaamlaag zitten er genoeg dat ik geen zin heb om te tellen.
 

Terug
Bovenaan