Planten behandelen met flubenol?


E

Emmbillie

Guest
Hoi iedereen,

Vanmorgen heb ik een aantal plantjes opgehaald bij een mede hobbyist.
Deze meneer heeft ze uit een bak gehaald waar ook veel slakken in zitten en nog meer slakkeneitjes.
Aangezien ik zelf niet een invasie van slakken in mijn garnalenbakje wil, heeft hij me verteld dat ik de plantjes een dag in een bak met flubenol oplossing kan zetten.
Voordat ik dat overweeg hoor ik graag of er hier mensen zijn die dat aan of afraden, en waarom.

De planten zijn erg mooie en grote javavarens, normaal helpt afspoelen en weken goed bij mij, maar deze wortels zijn zulke dikke matten dat ik er niet goed tussen kom met de vingers.

Alvast bedankt!
 
Das een interessante vraag, benieuwd naar het antwoord.
 
Dat zou een goede oplossing zijn.
 
Flubenol is eigenlijk tegen wormen en planaria en dood de meeste slakken. Of het de eitjes aantast durf ik niet te zeggen eigenlijk.Je zou het in elk geval kunnen doen in een emmer bijvoorbeeld.
 
En koop je flubenol gewoon in een aquariumzaak ?
 
Ik ga het uitproberen! Ik ben benieuwd wat er straks op de bodem van de emmer ligt ;)
 
Vandaag flubenol in de bak gedaan. Ik denk toch dat het een goede keuze is geweest.. wat denken jullie? Slakkeneitjes of niet? Ik kan ze er niet afspoelen/krabben zonder het blad te beschadigen.
Ook hebben slechts twee bladeren van de plant dit.
2EB451C5-D04F-4867-BB0B-2740355229CA.jpeg
 
Dat lijkt idd wel op slakkenkwak.
Weet niet of het klopt maar dacht dat Flubenol niks helpt tegen eitjes dus zou je moeten wachten tot ze uitkomen om nog een kuur te doen.
 
Dat lijkt idd wel op slakkenkwak.
Weet niet of het klopt maar dacht dat Flubenol niks helpt tegen eitjes dus zou je moeten wachten tot ze uitkomen om nog een kuur te doen.

Ah, ok. Ik knip de bladeren in ieder geval wel weg :) heb je enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voor deze eitjes uit zullen komen, hoe lang ik de emmer moet laten staan?
 
Nee dat durf ik niet te zeggen en zal ook afhankelijk zijn van de watertemperatuur.
 
Dan haal ik morgen wat aluin op. Heb ondertussen 6 van dit soort bladeren gevonden.
 

Terug
Bovenaan