plantbemesting all in one en carbo


Hancock

Well-known member
Lid geworden
18 juli 2010
Berichten
88
Locatie
Milheeze
Ik heb een vraag over de verschillende all in one versies. Ik heb een overzicht van micro van Corne wel gevonden (zit overal wel genoeg in.

Macro overzicht nog niet kunnen vinden, maar ook daar zal wel per merk afdoende in zitten.

Wat ik nog mis is een overzicht van all in one versies in combi met de gekozen soil. Ik kan alleen voedingslijnen vinden bij tropica en ada. Laat ik die nou niet gaan gebruiken :) Ik gebruik straks Dennerle

Wat ik alleen niet begrijp is waarom er naast sommige all in one versies zoals die van masterline ook nog carbo wordt geadviseerd om te gebruiken. Daar moet het gebruik van CO 2 toch al afdoende voor zijn. De all in one versie van bv planted box geeft die extra carbo toevoeging niet.

Enne nee ik ben niet van plan om zelf die voedingstoffen te gaan samenstellen. Nu nog niet wellicht later.
 
Ik gebruik de aio van plantedbox en kleibollen in de bodem. Ik heb geen soil als ook geen co2 of carbo. Mijn planten groeien goed
 
Carbo is geen co2 en meer iets om algen mee te doden. Voor een low tech bak kan het soms een beetje helpen maar in de regel doet het weinig.
 
Oké dank voor het meedenken, maar dat verklaard nog niet mijn vraag waarom er bij een all in one ook wordt geadviseerd Carbo te gebruiken. En bij de andere all in one niet. Als je bak goed draait met Co2 toevoeging volgens de richtlijnen moet toch alleen een all in one afdoende zijn
 
Oké dank voor het meedenken, maar dat verklaard nog niet mijn vraag waarom er bij een all in one ook wordt geadviseerd Carbo te gebruiken. En bij de andere all in one niet. Als je bak goed draait met Co2 toevoeging volgens de richtlijnen moet toch alleen een all in one afdoende zijn
Ik heb dit advies nog nooit gelezen maar geloof het wel van je. Carbo bevat koolstofelementen om het maar zo te zeggen waardoor de planten dit kunnen gebruiken .
Maar als je normaal co2 in je bak hebt dan zet het weinig zoden aan de dijk.
 
Dit is een uitleg van lid Corne:

Glutaaraldehyde is een 5-koolstofverbinding die een lijkt op sommige tussenstadia in de gluconeogenese en die de plant kan gebruiken
omdat het niet veel energie hoeft te verbruiken aan het samenvoegen van CO2-moleculen, maar in feite gratis een 5-koolstofeenheid krijgt aangeboden door het toevoegen van Glutaaraldehyde.
Glut kan dus worden gezien als een vervangingsstof voor CO2 omdat het leidt tot hetzelfde product (glucose) als opgenomen CO2
en dus op dezelfde manier bouwstof en energie kan leveren als CO2.
Een maximale dosering Glut geeft zo weinig koolstof aan de plant dat het verwaarloosbaar is, en we door die lage concentratie nauwelijks verbeterde
groei gaan waarnemen in high-light bakken. In low-light bakken kan het wel bijdragen tot efficiëntere groei omdat de plant nu minder koolstofeenheden hoeft te fabriceren om tot hetzelfde netto product (glucose) te komen.
 
Al word er hier meestal vanuit gegaan dat carbo weinig of niets positief bijdraagt al je co2 gebruikt.
Zou ik het wel net dagelijks gebruiken voor bv een 6a8 tal weken dan doe je de gelijk periode zonder en vergelijk.
 
Ik heb een vraag over de verschillende all in one versies. Ik heb een overzicht van micro van Corne wel gevonden (zit overal wel genoeg in.

Macro overzicht nog niet kunnen vinden, maar ook daar zal wel per merk afdoende in zitten.

Wat ik nog mis is een overzicht van all in one versies in combi met de gekozen soil. Ik kan alleen voedingslijnen vinden bij tropica en ada. Laat ik die nou niet gaan gebruiken :) Ik gebruik straks Dennerle

Wat ik alleen niet begrijp is waarom er naast sommige all in one versies zoals die van masterline ook nog carbo wordt geadviseerd om te gebruiken. Daar moet het gebruik van CO 2 toch al afdoende voor zijn. De all in one versie van bv planted box geeft die extra carbo toevoeging niet.

Enne nee ik ben niet van plan om zelf die voedingstoffen te gaan samenstellen. Nu nog niet wellicht later.
Mijn uitgangspunt voor voedingsstoffen zou en is ook nooit geweest wat voedingsproducenten in hun reclames melden. Wel ben ik altijd begonnen met welke planten ik zou willen, kan mijn hardware eraan voldoen, kortom: wat precies vraagt mijn plantenkeuze! Van daaruit zou ik gaan kijken, qua bemesting, wat precies daaraan kan voldoen! Dus de vraag of er überhaupt CO2, laat staan Carbo, toegevoegd zou moeten worden komt dan pas aan de orde.
 
Ja dat laatste begrijp ik natuurlijk ook wel, dat was mijn vraag ook niet. Dank Jesse voor de uitleg van Corne. Blijkbaar alleen met low tech bakken nodig, Die heb ik niet
 

Terug
Bovenaan