Plant voor “tapijt” zonder co2


betta346

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2023
Berichten
52
Hoi,

Ik ga een nieuwe Juwel Primo 110 inrichten. De inrichting wil ik vrij basic houden met seiryu stenen en op de bodem een tapijt van een mooie plant. Nu weet ik dat voor de meeste van deze planten co2 wel noodzakelijk is, maar ik gebruik geen co2. Welke plant kan ik het beste gebruiken om een tapijt te creëren zonder co2?
 
Ik heb de Sagittaria Sabulata gehouden met weinig licht en geen co2 en dat ging prima in een bakje met garnalen. Ook Crypto s kunnen een dicht veld geven overigens.
 
Ik heb de Sagittaria Sabulata gehouden met weinig licht en geen co2 en dat ging prima in een bakje met garnalen. Ook Crypto s kunnen een dicht veld geven overigens.
Vind beide soorten eigenlijk wel te hoog om van een tapijt te spreken, misschien zéééér hoogpolig tapijt ;)):DD
 
Vind beide soorten eigenlijk wel te hoog om van een tapijt te spreken, misschien zéééér hoogpolig tapijt ;)):DD
Heb je wel lekkere warme voeten van hoor:pp
Volgens mij hangt de hoogte ook af van de hoeveelheid licht en voeding want ik heb het wel gehad en dat werd niet echt hoog met een centimeter of 5-6. Maar ook heb ik het weleens langer gehad in een andere bak.
Hier zegt men 5-7 cm:

 
Hier heb ik goede ervaringen met lileaopsis en marsilea. Deden het allebei prima. Maar ik vind ze ook nog een tikkeltje hoogpolig en zet zelf nooit mijn voeten erin 😊 dus wou liever iets platters.
Heb ooit een keer gewoon monte carlo erin gezet en tot mijn verbazing doet hij het prima. Zonder CO2 en met een IKEA tradfri 1055 lumen lamp erboven 🤷‍♀️

Was begonnen met een paar plukjes en heb onlangs plukjes aan de rechterkant weggehaald en de linkerhelft toegevoegd.
(Let niet op de rommeltjes, er zijn wat mosjes tussen gevallen en wat voedingsbodem omhoog gekomen toen ik ermee aan het rommelen was)

20231114_194346.jpg
 

Terug
Bovenaan