Plant uit sloot in aquarium?


B

blackmoor

Guest
Hoi allemaal,

Laatst heb ik uit een sloot een soort waterlelie soort gehaald. Lijkt een beetje op HN, maar het blad is anders.
Het plantje ligt al een paar dagen in schoon water, kan ik hem misschien in mijn bak stoppen? Of is er dan kans op besmetting o.i.d?

IMG_4580.JPG
 
Lijkt mij Nymphoides peltata, watergentiaan. Krijgt mooie gele bloemetjes.

Of je het zo in je bak kan stoppen durf ik je zo snel niet te zeggen. Ik zou het, zeker na wat dagen in schoon water en geen zichtbare libellelarven en dergelijke, wel durven. Is natuurlijk wel ene koudwaterplant.
 
Lijkt mij Nymphoides peltata, watergentiaan. Krijgt mooie gele bloemetjes.

Of je het zo in je bak kan stoppen durf ik je zo snel niet te zeggen. Ik zou het, zeker na wat dagen in schoon water en geen zichtbare libellelarven en dergelijke, wel durven. Is natuurlijk wel ene koudwaterplant.

Oké, ik doe hem er dan denk ik binnenkort in. In de sloot waar hij in zat zal het ook wel warm zijn geweest, een graad of 24 kan prima denk ik?
 
Deze planten gaan helaas kapot. De nieuwe scheuten die uit de wortel komen overleven wel. Dus je moet gedult hebben. De huidige bladeren zullen eerst afsterven.

Ik gebruik vaak planten uit vijvers en stroompjes. En dit gebeurt eigenlijk met alle planten.

Ze moeten flink wennen aan de voeding en bemesting, licht intensiteit en temperatuur.

Ik heb ze enkel kunnen houden bij max 21c

Boven de 23c hebben ze het heel moeilijk.
Maar je kan geluk hebben.

Let wel op! Al die rottende planten delen belasten je bak wel.
 
Ik zou het zelf niet doen want je weet nooit wat deze plant meebrengt aan ziektes of ongedierte. Met het oog zie je niet alles denk ik. Maar goed, die keus is aan jouw maar ik zou liever 3 euro uitgeven aan een plantje waarvan je weet dat het veilig is.
 
Ik zou het zelf niet doen want je weet nooit wat deze plant meebrengt aan ziektes of ongedierte. Met het oog zie je niet alles denk ik. Maar goed, die keus is aan jouw maar ik zou liever 3 euro uitgeven aan een plantje waarvan je weet dat het veilig is.

Ik heb ze heeel goed afgewassen hoor, en er zit nu toch geen vis in mijn bak, dus ik hoop dat het goed gaat.
 
Boven de 23c hebben ze het heel moeilijk.

Let wel op! Al die rottende planten delen belasten je bak wel.

Hmm, ik zal kijken of het lukt dan.
Ik heb nu eerder voedseltekort voor de garnalen dan een overbelasting hoor:D
 

Terug
Bovenaan