Plant gaat dood?


L

Lorenz1

Guest
Hallo allemaal, ik heb veel soorten planten in mijn aquarium, ze lijken allemaal goed te gaan behalve de alternanthera cardinalis(de rode). Weet iemand wat te doen met deze verschijnselen?

20180414_182144.jpg
 
Easycarbo vloeibare co2, pilletje crypto, en elke week s7 vitamix. De vitamix heb ik pas gekocht ( voor dit probleem)net 1x gebruikt
 
Easycarbo vloeibare co2, pilletje crypto, en elke week s7 vitamix. De vitamix heb ik pas gekocht ( voor dit probleem)net 1x gebruikt
Ik mis eigenlijk nog de nitraat en fosfaat, maar dan zul je waarschijnlijk even op de verpakkingen moeten kijken of dat er in zit.
 
Borium ijzer en mangaan zal nog iets gaan halen voor de nitraat en fosfaat
 
Dit lijkt op een fosfaat/nitraat gebrek inderdaad.

De plant lijkt amper gegroeid te zijn zolang hij in het aquarium staat. Klopt dat?
tapatalk_1523897818415.png
 
De rode planten zijn inderdaad amper gegroeit.
 
Heb zelf ook een druppel set, zal straks na het werk eens kijken wat de waardes zijn
 
Ph is 7.5, nitraat is 0.0 heb wat bacterie toegevoegt en een pilletje E15 fer active (ijzer), voor nitriet en ijzer/fosfaat heb ik nog geen testset ook deze ga ik nog even halen.
 
Maar goed weet je ook de kh ? Nitraat en fosfaat zijn beiden belangrijk en ook voldoende co2 is van belang. Nitraat moet geen 0 zijn want dan krijg je tekorten. Volgens mij wil de rode plant ook graag voldoende co2.
 

Terug
Bovenaan