Plaatsing aquarium


Liszzie

Member
Lid geworden
24 april 2023
Berichten
7
Leeftijd
31
Hallo allemaal!

Ik ben vrij nieuw in de (serieuze) wereld van aquaria. Ik heb nu al een tijd een bak van 50 liter, als startersaquarium. Nu zou ik graag een groter aquarium op meubel plaatsen. Alleen zou ik daar in mijn huis maar 1 plek hebben waar de ruimte is.

Nu mijn probleem. Uiteraard heb ik me ingelezen, en dan lees je overal dat je een plek moet kiezen waar er geen rechtstreekse zon op valt enzo. Maar op deze plek is wel de hele dag licht van buiten, en gemiddeld een goed uur per dag dat er ook daadwerkelijk zon op valt.

Is dat uurtje zon zo funest dat ik dus beter geen aquarium daar kan plaatsen? Of zou het kunnen als ik bijvoorbeeld de bak op een bepaalde manier inricht?

Ik ontvang graag advies van jullie

Alvast bedankt šŸ˜
 
Is het niet met bv gordijnen tegen te gaan?
 
Daar heb ik inderdaad over nagedacht, maar dan zou ik nauwelijks tot geen daglicht meer krijgen in mijn huiskamer, dus dat heeft niet mijn voorkeur. Dat hou ik liever als laatste optie zeg maar.
 
Hoe valt de zon erop? Vanaf de zijkant, of vol op de voorruit. Kan ook best meevallen. In mijn bakken viel gedurende de dag ook wel zonlicht. Heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad in de vorm van algexplosies.

en wat John zegt. Misschien met vitrage of zonwering als het te gek wordt.
 
Zal voornamelijk de zijkant zijn waar het zonlicht op zou vallen.
 
Vissen zijn heel mooi in zonlicht, je kunt iets met de zijkant van je bak doen
 
Misschien is dat af te plakken met folie. Zoals Albert al aangeeft kan het geen probleem hoeven te worden maar ja zelf vermijd ik het liever en bij de zomerdag kan de temp er ook wel door oplopen.
 
Planten langs de zijkant zetten zodat die wat dichtgroeit. Of je schildert de zijkant zwart ad buitenzijde met schoolbordverf, eventueel voor een deel of hele zijkant Vanaf de lichtzijde.
 
Deze staat vlak bij een raam
16823482853411868396258.jpg
16823483569001247249847.jpg