Plaat voor stevigheid, hoe plaatsen?


K

Katy707

Guest
In huis is een houten ondervloer met vloerbedekking.
Er tussen in als isolatie van die groene platen.
Nu is de vloer vrij bewegelijk als je langsloopt.
Heeft eerder een aqua gestaan ( niet van mij) en het water bewoog wel als je langsliep.

Nu zijn er plannen gemaakt voor een aquarium van 120cm.
Met meubel ( toch maar wel met origineel meubel erbij).

Heeft het zin om op de vloerbedekking een houten plaat te leggen en daar bovenop het meubel + aquarium te zetten?
Zodat het gewicht beter is verdeelt?

En om waterpas te zetten kun je wel schuifjes steken tussen de houten plaat en de vloerbedekking?
Of is het beter om dat tussen de houten plaat en het meubel te doen?
Uit ervaring weet ik dat het aquarium wat naar voren leunt als het gewicht erop staat.

Dus hoe zorg ik ervoor dat het aquarium stevig staat?
 
ik zou er persoonlijk geen aquarium durven te plaatsen. Als je een kruipruimte hebt zou ik van onderuit ondersteunen: stutten zetten.
 
Dat het beweeglijk is hoort gewoon bij een houten vloer.
Ik zou eerst zelf ook voor een 1.20 gaan, denk dat dat wel kan. Maar heb zelf toch liever betonnen vloeren. Shit houten vloer. Elke keer als mijn dochtertje door de kamer stuitert zijn de visjes weer verstopt
Om het waterpas te zetten is het misschien wel een goed idee om met zo'n plaat te gaan werken. Hier staan de bakken niet waterpas, zo goed als wel, maar echt helemaal krijg je het niet.
Als je het aquarium tegen de dragende muur aan zet moet de vloer het wel kunnen houden lijkt me :)
 
Dat het beweeglijk is hoort gewoon bij een houten vloer.????? Ja bij balklaag 4-4,50 m
wordt het minder,wordt het ook meer star.
Dan wordt toch hoog tijd om een extra onderslag te maken.
Bij een kruipkelder( Zei Wielke ook al.)

Als een aquarium naar voren staat,kan ook bij de rand vandaan komen.
spanlatten,omgeslagen vloer bedekking.

Wiggetjes onder de plaat en vloer bedekking werkt niet.
Blijft altijd indrukken.

En ,zet de kast op de vloerbedekking.
Belast hem met zwaar materiaal,en kijk hoe hij zich zet.

Is nu beter te stellen dan met water.
 

Terug
Bovenaan