Plaag in aquarium?


E

Enduser

Guest
Beste leden,

Ik heb een aantal dagen geleden paar plantjes en 2 algeneters gehaald voor in mijn Rio 240. Nu zie ik sinds eergisteren witte bolletjes in het aquarium en ik heb sinds vanochtend ook iets van ongedierte gezien.

Helaas kan ik geen foto maken van het ongedierte, het is daar te klein voor. Het zijn er niet veel, maar ze zitten merendeels aan het raam maar zie er ook een aantal door de bak zwemmen. Het ziet eruit alsof het 2 ogen heeft met daarachter een soort van staart:

o|o
|
|

Van de witte bolletjes heb ik wel foto's kunnen maken, zie hieronder:
376215enduser_0_82_dsc00959.jpg

533796enduser_0_82_dsc00960.jpg

894367enduser_0_82_dsc00961.jpg


De witte bolletjes zitten met name bij het stromende water en op de planten. Hebben jullie enig idee of beide verband houden of dat het 2 aparte dingen zijn? Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Dat zijn goudvisseneitjes en het 'ongedierte' zijn pas uitgekomen goudvissen.
 
Ik hoop het niet haha, dan zouden dit wel eens de eerste eitjes kunnen zijn :) Ik heb er wel aan gedacht, maar weet niet zeker. Sowieso liever eitjes dan een ziekte, de eitjes hebben toch een lage kans van overleven of niet soms?
 
Nou maar goed dat de TS nog niet iets aan dat "ongedierte"heeft gedaan dus. Toch leuk, zo onverwacht uitbreiding te zien.Ik zie dat liever dan een echte plaag.
 
De kans op overleven is erg klein, maar afhankelijk van de medebewoners. Sommige goudvissen zijn echt eier -en jongenrovers. Anderen kijken er niet naar om. Ik laat ze altijd zitten, het wordt vanzelf opgegeten. Wel is het verstandig om een waterwissel te doen omdat het hom nogal vervuilend is.

Het gezond grootbrengen van goudvissen (zeker sluiers) is heel intensief. Ik heb het zelf gedaan en dat houdt in 4 maanden lang dagelijks 80% verversen + 5x per dag voeren. Mocht je kleintjes willen behouden denk er dan goed over na.
 
Oh nee, ik wil ze zeker niet behouden. Er zwemmen 5 sluierstaarten in rond en dat vind ik al meer dan genoeg. Ik ben ook niet van plan om nog een aquarium te gaan houden.

Kortom, als dit dus inderdaad kleine goudvissen zijn (sluiers dus) dan in ieder geval 1x groot verschonen i.v.m. De kans op overleven is dus klein, klinkt zo lullig maar ben daar wel blij mee. Hoe groot is de kans echter dat er toch een sluier overleeft, hoe kan ik dat dan voorkomen?

Ik vind de timing alleen nog steeds raar omdat ik net wat plantjes en algeneters heb gehaald.
 
Tja, zal je maar gebeuren,he . Enduser.
Ongewenste zwangerschappen(meervoud).

Had ik ook ,hoor,met zoenvissen.
Zaten er 14 dagen in, HUP,een vierling.
Geen vissenbijslag,helaas.
 
Enduser zei:
Oh nee, ik wil ze zeker niet behouden. Er zwemmen 5 sluierstaarten in rond en dat vind ik al meer dan genoeg. Ik ben ook niet van plan om nog een aquarium te gaan houden.

Kortom, als dit dus inderdaad kleine goudvissen zijn (sluiers dus) dan in ieder geval 1x groot verschonen i.v.m. De kans op overleven is dus klein, klinkt zo lullig maar ben daar wel blij mee. Hoe groot is de kans echter dat er toch een sluier overleeft, hoe kan ik dat dan voorkomen?

Ik vind de timing alleen nog steeds raar omdat ik net wat plantjes en algeneters heb gehaald.

Dan toch er wat aan doen.
Je hebt ze nu eenmaal,he.

Bakkie 2 aan laten rukken. :thumbs: :koffie:

En zo heb er gauw 12,he.hahahah
 
Van de tientallen keren dat ik eitjes heb gehad hebben er maar 1x 5 visjes overleefd omdat ik toen net wat geschoven had met vissen en er toen toevallig 2 in die bak zaten die geen interesse hadden in levend kannibalenvoer. Verder wordt altijd alles opgegeten.
 
Ok dat is al wat geruststellender.. ben ook weer niet zo snel iemand die een levende goudvis even door de toilet heen spoelt :p De sluiers dus maar even geen eten geven in de hoop dat ze de eitjes opeten :)
 
Tja, Maar,het is altijd het proberen waard,toch.
Al is het om ervaring op te doen.
 
Als je ze niet kwijt kan of er geen tijd voor hebt kan je er beter niet aan beginnen. Beter geen visjes dan vergroeide visjes.
 
Inderdaad Jones, daar ga ik dan ook voor. Bedankt allemaal voor het helpen, laten we hopen dat het inderdaad eitjes zijn en dat ze snel worden opgegeten ;)
 

Terug
Bovenaan